Thursday, March 08, 2007

6 konstiga saker om lilla mig???


Linda har utmanat mig - skriv 6 konstiga saker om dig själv! Jag som är sâ snäll och trâkig? Ärligt talat kan jag inte komma pâ en enda konstighet, lustig ovana, knepig vidskepelse eller fix idé. Men i alla fall:

* Jag avskyr chips. När kompisarna prasslade med chipspâsarna till St Elmo´s fire ât jag alltid nâgot annat. Frysta pommes frites i pâsar klarar jag inte heller av.

*Jag letar efter arkeologiska fynd med metalldetektor. Om man lider av sömnlöshet under varma sommarnätter (vilket jag inte gör), kan man leta mynt pâ stränderna ocksâ. Under solstolarna och runt kioskerna är bästa ställena - mitt tips.

*Jag är extremt lat, men har ändâ klättrat upp pâ en massa berg bara för att titta pâ utsikten.

*Jag har alltid velat gifta mig med en bonde, ha fina hästar och föda upp lamm med nappflaskor. Men nâgot säger mig att jag har en för romantisk bild av livet pâ landet...

*Jag kan utan problem läsa en bok hela natten

*Jag har (sedan tiden som sekreterare) ovanan att lägga folks namn pâ minnet. Inte bara deras, utan fruns/mannens, barnens, kompisarna osv. Om jag träffar en kund efter flera âr, vet jag alltid vad hans barn heter.
Däremot vet jag aldrig var jag har lagt nycklarna...

11 comments:

Thérèse said...

Ha ha jag får en känsla av att du har letat mynt på ständerna både en och två gånger när du inte kunnat sova , och kanske arkeologiska fynd också. Blir lite nyfiken på om du hittat någon gammal morisk skatt eller nåt.

Nejma said...

Haha, vad snygg du är! Du passar ju jättebra i rosa hår, skulle kanske va nått att satsa på. ;-)

Du, när ni kommer över hit och hälsar på - ta med metalldetektorn! Vi hittar kanske någon bortglömd skatt, eller åtminstone ett och annat mynt. Kan inte tänka mej att någon gått med metalldetektor på våra stränder ännu, så det kunde ju vara kul att prova på. ;-)

Anonymous said...

Haha det där med namn känner jag allt igen! :D

Anna Malaga said...

Therese - Ja, kanske det ;-) Och nej, ingen morisk skatt, men en hel del intressanta ting.

Nejma - Visst är jag...pretty in pink, hehe. Numera nöjer jag mig med att vara rödhârig. Det skulla vara jättespännande att leta i Marocko, men vi är för rädda för Farbror Polisen (Sidi Polisen?)
Här letar vi mest pâ vänners mark.

Jove - Ja, det är en ganska irriterande ovana. Fast folk brukar bli glada när man kommer ihâg vad de heter.

Carin said...

Underbart foto Anna!

Bättre komma ihåg namn än att inte göra det... som jag. Pinsamt när man träffat folk (visserligen i jobbet) flera gånger och fortfarande inte minns vad de heter.

Anna Malaga said...

Carin - visst är det sött ;-)
Det är tyvärr bara när det gäller namn jag har ett otroligt minne. Det är ganska pinsamt att glömma var man har perkerat bilen ocksâ...
Försök associera namnet till nâgot, sâ brukar det gâ lättare.

Annika said...

Kul att se DIG på foto!!! Mkt bra det där att du lägger namn på minnet. Bra egenskap! Jag skulle ocksp vilja ge mig ut med en detektor i nattens mörker ( i gott sällskap alltså, mind you ;-)))
Kul läsning! ha en bra fredag!!!

Pumita said...

Vad söt du är! Vad säger grannarna om att du ser ut så där? ;D

Anna Malaga said...

Annika - Ja, och fotot är definitivt bara en vecka gammalt *host*
klart man mâste ha sällskap när man ger sig ut i natten.

Puman - Det var nog bara det som fattades - att grannarna skulle se mig sâ där. :-D

Anonymous said...

Tror bestämt jag vet när fotot är taget...

Anna Malaga said...

Eva - Hahaha, jag det förstâr jag! Du sâg förresten inte mycket bättre ut själv! :-)