Friday, March 09, 2007

La Carihuela

Stranden och strandpromenaden i La Carihuela är i min mening den finaste delen av Torremolinos. Lugnare och mysigare än El Bajondillo, med lägre hus och utan trafik. För nâgra âr sedan planterades de här stiliga palmerna, och strandpromenaden förlängdes till den vackra sporthamnen Puerto Marina.
Som gjort för lângpromenader i en värmande vârsol.

Idag, direkt efter skolan, gav vi oss iväg för att ta en kopp kaffe (och en underbar chokladtârta) med en kompis frân Madrid och hennes barn. Sâ här ârs slipper vi trängsel och har restaurangerna, stranden och lekplatserna nästan för oss själva.

Gott om plats att leta snäckor och musslor....

...som man sedan säljer i en snäckaffär.

5 comments:

Anonymous said...

det där såg mysigt ut! själv kan jag skryta med att all snö är nästan borta och att vädergubbarna på tv utlovar uppehåll och uppemot 12 grader om ett par dagar. Tjoho!=)

mintid said...

Åh vad jag längtar till Spanien när jag ser din blog. Jag länkar till den från min sida nu för det har blivit en favorit ;).

Vi funderar som bäst på när vi ska åka ner nästa gång...till sommaren eller i höst...det återstår att se.

Förstår att stranden måste vara skön nu när det är lite folk på den. När vi var nere i april ett år gick det inte att bada i havet. När brukar ni ta era första dopp ;)?

Ha en fin helg!

Linda said...

Ser onekligen jättemysigt ut! Önskar att man hade det där runt knuten ;)

Anna Malaga said...

Mia - det lâter drägligt. Jag gillar ju snö, men nu ska det vara vâr!

Mintid - Tack för det! Medelhavet är kallt pâ vâren. Jag brukar bada frân maj till början av oktober. Hoppas du ocksâ har en trevlig helg!

Linda - Ja, här finns mânga "smultronställen" ;-)

Mala said...

Jag ska åka till Torremolinos med min älskling och ett par andra vänner i maj för att fira min 50 (!)-årsdag. Skulle vilja ha tips på en fin men mysig restaurang där vi kan äta födelsedagsmiddag. Gärna tapas och sen nån god varmrätt. Har varit mycket i Torre och Fuengirola men har inget riktigt smultronställe när det gäller mat. Hoppas du kan hjälpa mig. Hälsningar Marion