Tuesday, December 11, 2007

Utmaning: Min stad i julskrud

Är ni med pâ en utmaning? Ni som läser här bor ju i olika delar av världen. Det hade varit kul att se era hemstäder julpyntade. Stockholm, Madrid, Tetuan, Murmansk eller varför inte Lund? Här kommer mitt bidrag:
Julgranen ser lite malplacerad ut bland palmer och sol...

.... men pâ natten blir det klart bättre!

C/ Larios, den centrala shoppinggatan. Tänkaren i förgrunden.


Alameda Principal. Jag gillar särskilt näten runt trädstammarna.


Pº del Parque.....


... där man kan köpa figurer till julkrubborna




20 comments:

KARLAVAGNEN said...

så vackert... Ska se vad jag kan göra i Madrid!!!

Petchie75 said...

Vilken bra idé - ska se om jag kan ta nga foton av San Juan i julskrud!!

Anonymous said...

Kul idé! Mina foton fâr vänta till helgen, dâ vi ska ut pâ stan nästa gâng.

Anna Malaga said...

Kul att ni vill vara med!

Thérèse said...

Kul idé! Får se om jag ger mig ut med kameran. Här i stan har juldekorationerna inte ändrats mycket sen 70-tale då jag var liten... Inte så fina som dom i Malaga.

Pumita said...

Vilken rolig idé! Jag har döömycket att göra just nu, kommer hem vid åtta på kvällarna men jag ska se vad jag kan göra. I helgen kanske. Fina bilder! :)

Anna Malaga said...

Therese - Det ska bli kul att se!

Pumita - Oj, det fâr bli till helgen dâ. Jag väntar!

Anonymous said...

Ohh vilken nostalgi!!! Har bott i Malaga under flera år fram och tillbaka och har spanske pojkvännen därnere :( Alltid så underbart fint runt juletider, bara älskar att strosa omkring på Calle Larios på kvällen med alla ljusen!! Nu fick du mig verkligen att längta dit!!!!! Trots solen och palmerna får jag alltid sådan julkänsla, ayy tortyr vill dit!!!!

Nejma said...

Haha, det finns ingen julskyltning i Tetuán. ;-) Ska se på söndag om dom fått upp nått inne i kyrkan, men annars är det nog illa med den varan här.:-(

Däremot brukar Ceuta vara väldigt fin så här års.Jag tar med kameran nästa gång jag kommer över gränsen så visar jag sen.

christel said...

Kul ide! Jag laddade upp några bilder från Sasebo nyss, innan jag läste ditt inlägg. Får se om jag hinner ta några flera innan jag åker hem.

Cattis said...

mm... kanske kan hitta några bilder småningom :-)
Från Stockholm då

Anna Malaga said...

Emilita - Hej och välkommen!! Kul att du gillar att läsa här. Jag har ibland funderat pâ hur det skulle kännas om jag flyttade tillbaka och sâg foton frân Malaga. Trist, helt klart. Du kanske kommer ner igen snart?

Nejma - Näha, fast ni har ju tomtar som helârsbelysning..;-)

Chistel - Ska hÂlla utkik!

Cattis - Ja, jÄttegärna Stockholm!

Unknown said...

Hej Anna!

Mitt namn är Antonia Johansson och jag jobbar på Travelstart tillsammans med Ulrika Rudquist. Vi söker just nu efter intressanta personer bosatta utomlands som skulle kunna fungera som korrespondenter åt oss. Min fråga till dig är således om du skulle kunna tänka dig att förse vår blogg med några av alla dina tankar och åsikter om Spanien och Malaga. Hör gärna av dig till mig på antonia@travelstart.se så kan jag berätta mer.

MVH Antonia

Cattis said...

Nu finns det lite jul från Stockholm!

Lisa Christensen said...

Vilka fina bilder! Jag satte in lite bilder från juliga London för ett par dagar sedan så det kan få bli mitt bidrag.

Anonymous said...

Vilket fantastiskt pynt!

Anna Malaga said...

Tack alla för att ni vill vara med! Jag uppdaterar efter helgen med era länkar i ett nytt inlägg.

Annika said...

Jag hänger på, från Reston, VA...USA...

Anna Malaga said...

Annika - Kul! Det ska bli spännande...

Anonymous said...

Åååhh, jag vill vara med! Måste ut och fota Falun någon dag när jag har tid. Tar med mig kameran till jobbet imorgon så hoppas jag kunna fota när jag kommer hem. :)