Saturday, January 19, 2008

EFIT En lördag i januari

8.30 ...gäsp. Börjar dagen med att ta in tvätt (mörka bilder den här gângen, min kamera krânglade...)

9.30 Ett bad efter frukost

10.30 Pâ väg in till centrum för att lämna sonen pâ ett kalas pâ ett bollhav

11.30 Jag vill ocksâ vara med! Men fâr nöja mig med en kopp kaffe med de andra föräldrarna.....


12.30 Fortsätter pâ ett annat café, för att jobba lite.

13.30 Tittar in pâ rean


14.10 Pâ väg hem igen. Solen strâlar frân blâ himmel

15.10 Maken steker svärdfisk

16.10 Tvâ skâlar jordgubbar med en massa socker och en utan...

17.30 Stryker tvätten frân i morse

18.30 Kan äntligen hugga in pâ lördagstidningarna!

19.30 Kvällspromenad förbi kyrkan


20.30 Familjen spelar Cluedo efter middagen


21.30 Kvällens val av godnattsagor
GODNATT!

15 comments:

Pumita said...

Svärdfisk, vad smarrigt! Och den där kaffekoppen skulle jag ge mycket för! ;)

Anna Malaga said...

JA, kaffet var faktiskt kanongott! Men jag mâste läsa manualen till nya kameran, vad mörka bilderna blev...

Anonymous said...

Inne och kikar!
Kul se lite EFIT från nått annat håll av världen med. Ja, visst vill man också besöka bollhavet? *s*

Att bilden blev mörk (den första) är ju lite beroende på att allt var vitt och blev som motljus det. De du sikta lite på nån mörkare den och sen vrida kameran till motivet.
..tror jag :)

Trevlig söndag!

Anna Malaga said...

Micke - Hej och vÄlkommen hit! Tack för att du har tagit över EFIT.
Är grymt avundsjuk pâ alla barn som fâr leka...;-)
Du har helt rätt, men bilderna blir mörka överlag. Min förra kamera fixade sânt bättre. Mâste lusläsa bruksanvisningen...

Anonymous said...

Kul att följa din dag i Spanien! Njuter av husen, palmer och sol...men får vänta tre veckor till innan jag ska ner och hälsa på föräldraskapet (sju mil söder om Alicante).

Anonymous said...

Ojojoj vad jag längtar till den 9februari, ska ner till mormor och morfar då.
Fina bilder!

Bandini said...

Man blir avundjuk...mycket avundjuk faktiskt.


Hälsning

Bandini said...

avundsjuk menade jag.

Anna Malaga said...

Itmira - Ja, det var en riktigt härlig dag. Januarisolen värmer utan att bränna.. Ha det bra i Alicante!

Najtan - Tack! Trevlig resa!

Bandini - Bli inte sjuk..;-) Snart börjar det regna igen. Och sen blir det för varmt.

Anonymous said...

Blev nyfiken på spelet ni spelar. Vad är det för nåt kul? Kan en sjuåring klara av det?

Anna Malaga said...

Amy - Jepp, det är ett detektivspel - Cluedo (version de la decada 40) Min sjuåring tycker att det är jättekul, men det tar ganska lång tid att lära sig och är finurligt. Man ska ta reda på i vilket rum ett mord har skett, med vilket vapen och vem som är den skyldige....allt genom uteslutningsmetoden.
Kul för vuxna också!

mintid said...

Åh vilka härliga bilder! Längtar ner till Nerja...
Vi åker dock till Provance om en månad ungefär när sambon fyller jämt. Det ska bli trevligt med men hjärtat klappar för vårt Nerja.
Farmor o farfar var så nöjda över sina veckor vid nyår och åker ner tre igen vid påsk...jag vill ner till sommaren och höstlovet...ja jo så är det...man får ett beroende ;-)

Kramis

Anonymous said...

Kul med EFIT. Det är jätteroligt att se dina spanska vardagsbilder. Jag har lite EFIT-uppehåll i januari, känner att det har blivit så tjatigt. Men 1 februari beräknar jag vara tillbaka. :)

Anna Malaga said...

Barajagjohanna - Hej, ja, själv har jag ju inte Efit:at (hrm..) pâ nästan ett âr. Men nu är jag igâng igen - vi ses den 1:e februari.

Anna Malaga said...

Mintid - Oj, vad kul med Provence! Ha sâ trevligt, och vilken bra ârstid att âka dit!