Wednesday, August 15, 2007

Ordlös Onsdag


15 comments:

Anna Malaga said...

Äkta nyfiskade smålandskräftor - inga frysta spanska kräftor här inte!

Admin said...

Party, party! Jag dricker redan öl till kräftorna på min ordlösa onsdag :-) Skål!

Lillie plein damour said...

Härligt! Med eller utan svensk snaps?
Fin bild.

Thérèse said...

Ha ha , inte något jag skulle äta men fina färger i bilden ändå. Hoppas ni får en bra kräftskiva

Anonymous said...

Men usch då, såna där oaptitliga små rackare... ;)

Anonymous said...

Kraftskiva.....jag ar inte speciellt fortjust i de sma liven, men fest ar alltid trevligt.

Pumita said...

Bilden är fin med vackra färger, men tyvärr, inte min favvomat heller. Men en rolig hatt kan jag ta på mig kanske sjunga en trudelutt. ;)

Krokofanten said...

Det här en av mina favorit bestyr... Skala, äta... Mums...

Åsa said...

Det är ovanligt vacker mat, dessutom rolig att äta. Trevligt sällskap, vacker mat och goda drycker tillika, vad mer kan man begära?

Marsala said...

Ok! Vi drömmer alla om en en kräftskiva utan baksmälla. Får man baksmälla av bilder?
Jag spar mig trots allt1 Till ett senare tillfälle....

Sarah said...

Jag älskar kräftor......men då skall det vara ljusrosa havskräftor, de smakar bäst!

Nejma said...

Kräftor - vad gott! Det har jag inte ätit på säkert 10 år... Men jag gillar hela ritualen med kräftorna - kräftkokning i god lag, familjen samlad, smaskiga tillbehör, mycket prat och flams. På våra kräftaftnar har det aldrig funnits nått starkare än öl, det räcker gott. :-)

Nejma

Anna Malaga said...

Malee - Skål tillbaka! En öl är aldrig fel.

Lille - Hej vännen! Det blev utan snaps, men snapsvisor sjöng vi.

Therese - visst är kräftskivor en färgstark fest.

Barajagjohanna - Eftersom ingen har uppfunnit sojakräftor, så...
;-)

Härensjö - Ja, kräftskivor är ju mycket mer än kräftor.

Puman - visst är det en estetisk och färgrik fest. Nästan lite Mexico...;-) Hatar hade vi såklart!

Krokofanten - jag är inte så bra på att skala. Men 10 stora kräftor fick jag ner ändå.

Åsa - Ovanligt vacker mat, tycker jag med.

Marsala - Vi drack bara mumma: en blandning av porter, öl och sockerdricka. Ingen baksmälla blev det av det.

Sarah - Det har jag aldrig provat, måste göra det.

Nejma - Nej, jag äter ju inte heller kräftor så ofta, därför blir det extr kul. Vi drack också öl.

Anonymous said...

Ljuvligt!

Kent Filppu said...

Jag kommer att tänka på valaffischen inför folkomröstningen om rusdrycksförbud. Den med en bild på en spritflaska och texten. "Kräftor kräfva denna dryck - Nu vill de ta kräftorna ifrån oss".

Om politiken hade lika bra slogans idag skulle nog flera ägna sig åt politik.