Friday, October 12, 2007

Ground Control to Major Tom......?

Mer om jobbet - jag är förvânad över hur fria händer jag har fâtt av mina genomtrevliga danska chefer. I stort sett gör jag vad jag vill, bara det blir ett program med minst en intervju varje dag pâ svenska om nâgot som intresserar.

Hittills har jag intervjuat en hästuppfödare, en översättare, en ungdomsboksförfattare, en präst, en kantor, en rektor, en flamencodansös/koreograf, en projektledare, tre klubbordföranden, tvâ svenska mammor som bor i Spanien, en fritidspilot, en journalist/författare, en läkare, en patient, en bokhandlare, en tidningsredaktör, en forskare, en kattmamma, en psykologiprofessor och en borgmästare mfl annat löst folk.

Hur kul som helst, men det är bara en hake: jag undrar om det egentligen finns nâgon i andra änden? Vi fâr nämligen aldrig nâgon respons, varken negativ eller positiv. Under min företrädares fyra âr, var det tydligen likadant. Folk ringde bara när de hade nâgot att klagar över, sâ jag fâr väl ta det som ett gott tecken...? Eller sâ blir man lite bekväm under solen...

8 comments:

Anonymous said...

En fråga, kattmamman, var det en katt eller en person? Ser framför mig hur en liten katt jamar i en mikrofon och blir nyfiken på hur det egentligen gick till :-)

Anna Malaga said...

Hon var adoptivmamma, inte biologisk ;-) Barnaskaran var väldigt stor!

Cliff Hanger said...

"Är det någon i andra änden?" Det är så man kan känna när man har bloggat och fått få kommentarer.

Har det varit inne någon som verkligen har läst, eller är det bara folk som googlat sig in och vänt efter två sekunder, funderar man.

mintid said...

Ja du... som turist engagerar man kanske inte sig i radioprogrammet.
Funderar på hur jag själv tänker angående P4 , lokala stationen. Jag lyssnar var dag men ger feedback...nej det händer inte.

Anna Malaga said...

Cliff - Ska jag ta det som en vink...;-) Jag läser ofta hos dig, men kommenterar sällan.

Mintid - Jag hoppas att det är sâ här med.

KARLAVAGNEN said...

Ge oss våglängden så ska vi se om vi inte kan skvalpa in och lyssna, eller web sidan så man kan lyssna efteråt!!!

Petchie75 said...

Det är som Cliff hanger säger, samma sak med bloggandet - man undrar hur många som läser utan att kommentera...
Men, du får ta non-responsen som bra kritik! Och pusha mer för att folk tar kontakt för respons!

Anna Malaga said...

Karla - Kan du maila mig? Jag har rensat datorn och tappat din mail och blogg.

Petra - Ok ;-)