Tuesday, October 30, 2007

Det säkra före det osäkra

Igâr intervjuade jag varuhuschefen pâ IKEA i Malaga. De öppnar idag, och enligt honom skulle det inte alls bli nâgra trafikproblem.

Jag vet inte om jag vâgar tro honom. Spanjorerna älskar folksamlingar och vill alltid vara pâ samma ställen samtidigt. Pâ stranden klockan 12 varje söndag, under sommarhalvâret. Lördagar pâ Corte Ingles. Idag kommer det att vara IKEA som gäller.

Jag tar det säkra före det osäkra och ger mig iväg en timme tidigare till jobbet. Och laddar upp med musik och matsäck till bilen. Bensintanken är full...man vet aldrig!

10 comments:

mintid said...

ola la la!
Ja ha så det är idag de öppnar!
Tänk om man skulle ta o begära lite varuhuspraktik där nere ;-)!

Kram

Carin said...

Hur gick det? Har du kommit fram till jobbet än?

Anna Malaga said...

mintid - Ja gör det. De hade 25.000 sökande till 475 platser ;-)

Carin - Ja, nu
är jag här och jobbar för fullt....tror jag....

Carin said...

Ok, skönt att veta :-)

MrsW said...

På väg till jobbet?!?! Alltså, du borde väl vara på väg till IKEA, eller?
Trodde du skulle rapportera på plats? ;)

Anonymous said...

Väntar med spänning på rapport från eventuellt trafikkaos och andra spännande incidenter i samband med Ikea-öppningen :-)

Anna Malaga said...

Mrs. Watson - Elementärt, min käre Watson. Jag var lat ;-) Köerna gick förresten runt byggnaden.

Anna - Tydligen hade det varit som en fotbollsmatch - folk stormade in under jubel och rusade upp till poäng-fâtöljerna och bokhyllorna... jag fastnade i det vanliga trafikkaoset istället, det som spanjorerna sitter i varje morgon pâ väg till sina jobb.

Nejma said...

Hur gick det med kaoset? Jag tror jag skippar Ikea den här helgen. Vi får ta det en annan gång istället, förhoppningsvis utan hysteri. Ett par timmar i en park låter mer lockande. Jag ringer dej i morgon!

Kram!

Anna Malaga said...

Nejma - Det verkar klokt! Det ligger ju förhoppningsvis kvar ;-)
Vi hörs och ses hoppas jag1

Anonymous said...

"lördagar på corte ingles" hahahaha ja! eller fredagar omkring 17 på mercadonan. jag hittade din blogg idag, har bott i Malaga i 1½ år, tack för att du speglar även delar av min vardag på ett mer moget sätt än jag lyckas med.

mvh Bettan
http://imea.blogg.se