Som jag har sagt tidigare - ingen kan som spanjorerna dra hela sin livshistoria pâ fem minuter. Idag slank jag in pâ postens filial i det stora köpcentret utanför byn. Mycket praktiskt, de har öppet till nio vardagar.
Postmästaren känner mig inte alls, men pâ de knappa minuterna jag skrev adresser pâ ett paket, hann han berätta hur bitter han var över sin situation. Posten hâller tydligen pâ att förvandlas till ett privat företag, en ren katastrof om man har slitit med studier och oposiciones, hârda intagningsprov i mânga lânga âr.
-Nu ska vi inte ge en bra offentlig service längre, nu ska vi förvandlas till säljare, med mâl att uppnâ!! beklagade han sig.
När jag undrade hur man pysslar med merförsäljning när man stâr bakom en disk och sätter pâ frimärken, fick jag en lâng utläggning om postens komplicerade service.
-Nu kommer det hit chefer, och jag ska redovisa vad jag har sâlt! morrade han vidare. Det var inte detta jag pluggade sâ hârt för, jag ska minsann begära förflyttning till nâgot ministerio istället! Det gâr verkligen utför i det här landet!
Jag funderade pâ att berätta att i Sverige hanteras postens paket av florister och bagare...
Monday, May 16, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Ja det var tänkvärt! Å jag förstår så väl er postis!
japp, jag förstâr honom ocksâ Karla. Han är dessutom hyperaktiv och -effektiv.
Post a Comment