Saturday, June 24, 2006

En dag pâ Aqualand

Vad gör man inte för sina barn?

Jag hade lovat min son att vi skulle smita iväg till Aqualand i Torremolinos en dag innan Sverigeresan. Man vet aldrig, det kan ju hända att det blir dâligt väder nästan varje dag och vi fâr sitta inne och bygga med lego och läsa sagor. Lika bra att ta en riktig heldag bland alla leksakerna pâ Aqualand.

Själv är jag barnsligt förtjust i de stora vattenrutschkanorna och min sexâring älskar den här sjörövarbâten med tillhörande slott och smâ rutchbanor.
Nu râkade det bli sâ att det var...ähum...en sân dag för mig, som man säger i Spanien.
Vad gör man?
Tar pâ sig bikini och solhatt och sitter vid bassängkanten i 30º hetta och tittar pâ hur barnen leker. En riktig pina mâste jag säga.... Inte blir det lättare av glada skratt och skrik frân vâgbassängen eller vrâl frân superspeeden.
Men som sagt - vad gör man inte för sina barn? Pâ mândag kommer hans lilla flickvän (en mörk och lânghârig skönhet som är sex mânader äldre och huvudet längre) och leker när jag har massor att packa inför resan....

Sâ här kul hade sonen



Den här hade jag hemskt gärna ställt mig under

1 comment:

Anna Malaga said...

Ja, fast tyvärr kom jag hem i tid för att se andra halvlek - fy vad trist!!!
Nu är det bara Spanien kvar att heja pâ :-)