Sunday, November 18, 2007

Madrid genom etanoldimma

Jag har haft en riktigt trevlig helg i Madrid. Precis som de ca 5000 svenskar som âkte ner frân Sverige för att se fotbollsmatchen mellan Sverige och Spanien pâ lördagskvällen.

Det stâtliga torget Plaza Mayor var oigenkännligt. Alla har ju olika uppfattning om vad som är kul... att sitta i en hel dag pâ ett torg, dricka öl ut plastmuggar och skrâla falskt pâ sânger man glömt texten pâ är ju en modell. En del var trevliga, nâgra direkt otrevliga och de flesta fick mig att undra om de över huvud taget skulle komma ihâg att gâ pâ matchen. Det var sex timmar kvar...

11 comments:

Pumita said...

Jag hade inte velat vara på Pza Mayor med alla dessa fotbollsfans... men gärna på Santiago B. för det hade varit en upplevelse trots att det inte gick så bra för Sverige.

Pumita said...

Glömde det viktigaste... Vad trevligt med en weekend-resa! Semester, hoppas jag, eller var det en arbetsresa?

Anna Malaga said...

Pumita - Ja, matchen var ingen höjdare. Vi sâg den pâ en bar, det räckte.
Det var en nöjesresa. Berättar mer i morgon, med fler bilder, nu mâste jag jobba lite...

KARLAVAGNEN said...

Vet inte om det var så mycket etanol som malt och jäst... Hur var det nu med B-vitaminer? :-)

Monica said...

Ja, nu förstår man varför matchen gick som den gick, med så patetiska fans...
Fast det ser ganska spejsat ut!

Anna Malaga said...

Karla - Ja, de lär fâ fint hâr i alla fall!

Monica - Ja, det var rätt häftigt. Pinsamt men kul.
Matchen var däremot pinsam och trâkig.

Anonymous said...

Ha ha.. Jag bor i svejje om ja kommer bott!! Satt bakom denna bebeis på matchen

Anna Malaga said...

Anonym - Ja, det var bra! Gillade du matchen...;-)

Thérèse said...

En viss 70-talsbloggare var på matchen i lördags men jag tror inte att han laddade på Plaza Mayor innan. Fast jag har inte frågat men antar det då han var där med några spanjorer och minns matchen ;)

Anna Malaga said...

Therese - Vad kul! Kan tänka mig att det var mâttligt trevligt pâ matchen, men det mâste ha varit kul att gâ med spanjorer.
Vi sâg den frân en bar och det var väldigt trist. Har egentligen inget emot att förlora, men usch vilken dâlig match!

Anonymous said...

Hej!
aven jag var pa plaza mayor den dagen, och aven sag jag matchen pa plats pa Santiago, riktigt haftigt upplevelse! Trots att det sved nar spanjorerna gjorde mal ros det till i kroppen nar de cirka 70.000 (?¿) spanjorerna sjong och klappade av gladje.
Precis som du bor aven jag i Spanien, men da inte for alltid under bara till i juni, da jag har varit har i 9 manader.
Ha de fint, tack for en bra blogg!