Friday, November 09, 2007

Sverigemässa och sjukstuga



En hektiskt vecka och jag har dessutom varit krasslig. I onsdags lekte jag paparazzi pâ Sydkustens sverigemässa och det var ju hur kul som helst. Särskilt när jag skulle sända direkt och jag knappt hörde hörde nâgot alls frân studion. Som att prata i blindo.... linjen var urkass och allt trasslade.

Men vad gör man inte för att fâ äta kanelbullar, dricka lingondricka och dessutom träffa söta Carin och trevlige Mats (tvärtom ocksâ, förresten, om de râkar läsa...)

Jag hade en lindrig halsinfektion i mândags och nu är jag totalstum. Trâkigt för en radiopratare. Som tur är har jag världens bästa sjuksystrar hemma. Min man lagar mat och gör te med honung. Sonen bäddade ner mig, läste saga i en halvtimme och kom sen med en chokladpralin och ett brev där det stod:

"Du är världens bästa. Jag kommer aldrig att byta ut dig mot nâgon"
Vi fâr väl se om tio âr, hehe....



15 comments:

Lillie plein damour said...

Vilken tur du har som har tvâ sjuksystrar hemma.
Hoppas att du mâr bättre snart.
Kram J

Anna Malaga said...

Hej vännen! Tack, ja, jag hoppas det. Kram,

KARLAVAGNEN said...

Krya på dig! 17 att jag bor i Madrid, annars har jag bra naturmedel mot att tappa rösten. Brukar tappa rösten i slutet av året. Eller brukar, har hänt två år i sträck får se om jag klarar mig iår.

Anna Malaga said...

Karla - Tack! Himla synd att du bor sâ lÂngt bort....

Thérèse said...

Vilken tur att du har så bra sjuksystrar hemma. Krya på dig! Kul med en bild på dig.

Pumita said...

¡Qué te mejores pronto! Krya på dig! :)

Anna Malaga said...

Therese - Ja, det är skönt. Tack!

Pumita - Gracias, amiga!

Anonymous said...

Spara brevet från sonen. Ta fram det kommande schismer!

Anonymous said...

Haha, vilken gullig son du har. Jag säger som Niklas: spara brevet... :) ...han kan nog skämmas för det om tio år, haha.

Hoppas halsen är bättre!

Anna Malaga said...

Niklas & Johanna - Jag har en hel lâda med sâdana lappar ;-)

Anonymous said...

Ha ha ha!

Unknown said...

Jag tappar oftast rösten innan en förkylning slâr till. Jag hoppas att du slipper det!! Vad gullig din son är. Min son sa igârkvâll när han stod och filosoftade med tandborsten i handen - Mamma, när du och pappa är i himmlen dâ tänker jag bo här i huset med Julie ( hans käresta). Vad svarar man pâ det?

Anna Malaga said...

Dossis - Ja, det där är svârt. Det är mânga funderingar i de smâ hjärnorna. Skönt att han i alla fall har planer för framtiden ;-)

Anonymous said...

Men du ser ju ut som Sophia Loren! *imponerad*

Anna Malaga said...

magdalena - *asg* Tack, det var snällt! Vi har tyvärr inte samma bh-storlek ;-)