Sunday, December 17, 2006

En dag pâ flygfältet

Vi har haft riktigt strâlande väder i helgen, men jag har varit barnvakt större delen av tiden (huliganer igen). I lördags var vi i alla fall pâ flygfältet i Velez-Málaga, där piloternas skyddshelgon firades. Det blev mässa i det fria, och sen grillning och fri bar med gott om öl och vin. Flygning direkt efterât....

Barnen lekte och hade roligt, lotter sâldes och musiken dunkade frân skorrande högtalare. Jag kände bara min man, som är fritidspilot (men sällan har râd att flyga, hehe...), hans instruktör och en annan pilot och hans tjej, men nu har jag träffat en hel del intressant folk. Bl.a. en glad tysk i femtioârsâldern med lika glad fru, som hade ställets mest glänsade plan. De berättade att de flög ner frân Hannover till Malaga varje âr i november. Tvâ dagar tog resan, med övernattning i Gerona. Här övervintrade de i en villa pâ en av kullarna i den vackra dalen, och gjorde ibland utflykter till Granada eller Marakesh med sitt lilla plan. Varje âr i april-maj tog de sitt pick och pack och flög tillbaka till Tyskland. Inte svârt att vara glad med ett sâdant liv...

Sedan blev det flyguppvisning med radiostyrda plan och ännu mer mat. En riktig heldag! Vi var t.om. en aning solbrända när vi kom hem.

4 comments:

Anonymous said...

Vad spännande! Och roligt att träffa så många intressanta människor! När flyger du till Sverige?

Anna Malaga said...

Ja, piloterna har väldigt mycket kul att berätta. Jag flyger i morgon...fast med passagerarplan
;-)

Anonymous said...

jag skulle tycka att det var jättekul att höra ett helt inlägg om olika små byar runt Málaga och vad du tycker om dem.. ex.. Fuengirola, Calahonda, Torremolinos mm..

Anna Malaga said...

Hej Jove - ja, jag skrev för ett tag sedan om byarna pâ östkusten, i serien "Andalusien Runt", men den hamnade i en tidning sen.
Sâ jag antecknar ett inlägg om byar runt Malaga och skriver om det i veckan. Nâgot särskilt du är intresserad av?