Monday, December 18, 2006

Packad!

Mânga suckar över hur jobbigt det är att packa. Men jag älskar det! När jag reste i jobbet var det hemskt trâkigt, men att packa för att âka pâ semster med familjen är alltid lika mysigt.

Jag har minimalt med saker med mig, inga leksaker till sonen t.ex. När vi är ute och reser är allt ändâ ett äventyr.

Men bara att packa ner det nödvändigaste är sâ roligt: badkläder som ska hoppa i kalla sjöar eller varma hav, smâ vantar som ska krama snöbollar, kängor som ska traska längs skogsvägar, spännande kartor och vägbeskrivningar... och den här gângen - julklappar som ska öppnas.

Vädret kommer inte att vara nâgot att hänga i julgranen. Men jag har ingen julstämning alls här, sâ jag ser fram emot att se alla julstjärnor och ljusstakar i husen.

12 comments:

Anonymous said...

Jag tycker ocksa att det ar kul att packa! Inte bara resvaskor utan aven flyttkartonger, faktiskt. Jag ar dessutom en san daringa organiserad typ som forbereder mig mentalt flera dagar i forvag och skriver listor pa allt som jag vill ha med mig:-) Min kare F daremot borjar packa typ en halvtimma innan avresa vilket gor mig jattestressad...!

Anonymous said...

Jag älskar också att packa, tycker att det är superkul. Jag vet inte om jag är så bra på det, däremot ;)
Tack förresten för förfrågan om vad jag ska skriva om gällande Japan. Jag har som sagt tusen och en tips på lager, klart att de ska komma "till användning"!
Du såg kanske att Erik gav en del av sina som svar på din kommentar?

Thérèse said...

Jag tycke det känns svårt attfå till julstämningen här också. Det är ingen snö , bara lite frost ibland och alldeles för varmt föratt vara december.
Fast jag klagar nte, jag ogilar kyla och undrar ibland hur jagegentligen kunde vara så dum att jag lämnde spanien

Anonymous said...

Du har ratt, det kan vara jattekul att packa da man skall ivag och ar fylld av forvantningar men det ar inte lika kul nar man skall hem igen och vaskan skall fyllas med smutsiga klader + massa inkopta prylar som inte far plats.

Anonymous said...

Just nu snöar det i Borlänge. Men det smälter nog lika fort, har hört att julafton kommer att bjuda på en massa plusgrader - trist!

Packa är lika med förväntan. Packa upp är trist! Packa upp borde jag göra när jag kommer hem ikväll... bläää.

Anonymous said...

Jag gillar också att packa för att jag förknippar det med en massa förväntningar och roliga saker som jag har framför mig. Samtidigt tar det fram det sämsta i mig: hur jag vimsar runt som en yr höna i sista minuten utan att få något vettigt gjort. Och det blir inte bättre med åren... suck! ;)

Anonymous said...

Det skulle förresten vara kul om du hann med EFIT i Sverige den 23:e... ;)

Anna Malaga said...

hej, nu är jag här i Lund, som är varmare än Madrid ;-)
Inga snöbollar, men jag har ätit julskinka, prinskorvar och mjuk pepparkaka och gått och tittat i alla fönster.
Linda - tack så jättemycket, jag försökte kommentera eriks kanonbra inlägg, men det funkade inte. Men jag har kopierat och sparat, precis vad jag var ute efter!
Johanna - klart jag inte glömmer!! Däremot glömde jag sladden hemma, men maken kommer med den precis i tid ;-)

Ni har rätt i att det är tristare att packa upp. Men nu hoppas jag att jag har en del roliga julklappar med hem.

Anonymous said...

Kramar i mängd, och så hoppas jag att ni får en God Jul och ett Gott Nytt År!

Anna Malaga said...

God Helg, familjen LOX!! kram,

Anonymous said...

Vill bara passa på att säga att jag tycker mycket om din blogg+ att önska dig och din familj en riktigt god jul och gott nytt år!
Rebecka

Anna Malaga said...

Tack, Rebecka, vad roligt!
God Jul och Gott Nytt År till er också!