Tuesday, December 12, 2006

Svensk aktivitetskväll för spanska huliganer

Sonens skolkamrater alltsâ. I ett svagt ögonblick gick jag med pâ att hâlla en aktivitetskväll i morgon i skolans bibliotek med temat "svenskt julfirande". Ett tema som i och för sig passar mig, men kanske inte hundra vilda sexâringar.
Jag tänkte visa bilder och berätta om hur vi gör snögubbar och snölyktor, vad vi äter och hur tomten kommer, och sen bjuda pâ pepparkakor. Sedan borde vi pyssla ocksâ. Tyvärr har jag inte flirtkulor eller ens tomma toalettrullar sâ att det räcker till alla. Det kanske räcker att vi ritar ett svenskt vinterlandskap och klistar bomull pâ lämpliga ställen (snögubbe, tomteskägg, tomteluva...). Bomull kan jag ju alltid storhandla sâ att det räcker.
Kanske borde jag försöka lära alla smâ Antonios att sjunga "Midnatt râder"?

Idéer, nâgon?

7 comments:

Anonymous said...

Ah, vad mysigt det later!
Jag alskar att pyssla. Nagra ideer har jag desvarre ej. Har lite svart att komma i julstamning har da det varken ar kallt eller julpyntat nagonstans.

Anonymous said...

Ja! Sjunga "tipp tapp tipp tapp tippetippetipptapp tipp tipp tapp". :) Det borde väl låta jätteroligt i ett spanskt barns öron? :) Annars är jag rätt dålig på pyssel... :P

Anonymous said...

Oh, pyssel och papp! Later ju riktigt mysigt! Kanske skulle du lata barnen fa klippa snoflingor ur vitt papper? Man tar ett fyrkantigt vitt papper och viker det sa det blir triangelformat. Sen klipper man av hornen och klipper lite i kanterna ocksa. Sen vecklar man ut det och vips har man sin snoflinga. Hangde du med? *s*

Anna Malaga said...

Nadia - ja, jag hoppas det. Är det inte julpyntat i Chile? Jag har försökt kommentera dina inlägg om Pinochet, men jag blev utslängd ;-) Intressant att följa, i alla fall.

Johanna - ja, kanske det. Nâra verser kan vi ju ta...

Karin - Kul idé. Jag ska genast prova!

Anonymous said...

Har du kollat på skapligtenkelt.se? Dör finns en massa roligt, barnvänligt pyssel som inte kröver alltför mycket planering eller material.

Annars hade det varit himla kul att få höra dina små Antonios sjunga tipp-tapp. Fast det hade nog blivit titt-tatt snarare. ;-)

Lycka till med pysslandet!

Kram,
Nejma

Anna Malaga said...

Tack Nejma. Den sidan är riktigt bra. Jag är faktiskt med där med et litet pyssel, hehe...

Anonymous said...

Jag kan känna olivdoften när jag tittar på bilderna! ;)