Sunday, December 31, 2006

Nyårslöften?

Om två dagar sätter det igång igen - storförsäljning av nikotintuggummin och överbokning på gymet. Språkkurser på band, bantningskurer baserade på gurka och blomkål, en kvart extra kvalitetstid med barnen varje kväll.

Inte för min del, jag har som vanligt inte avgivit ett endaste nyårslöfte. Jag är för lat för att träna. Faktiskt är jag så lat att jag inte har en endaste last - jag röker inte, super inte, shoppar inte för mycket och biter inte ens på naglarna. Sluta skälla på min man tänker jag absolut inte göra. Om någon kommer på ett bra nyårslöfte till mig, är det bara att höra av sig.

Brukar ni lova något..... och brukar ni hålla det?

9 comments:

Anonymous said...

Fortsaett med din Blog!
Gott NYTT!!!

Anonymous said...

Jag lovar aldrig något. I år har jag dock ett litet oseriöst nyårslöfte - skriver nog ett kort inlägg om det på bloggen senare idag.

Anonymous said...

Nej, inga löften. Jag kan lova nåt den 29. februari så blir det inte så betungande. ;)

Nämen, allvarligt, IDAG är den bästa dagen för att bestämma sig för förändringar eller förbättringar oavsett datum i almanackan.

Anna Malaga said...

anonym - Tack, det ska jag göra!

Johanna - Jaså, det får jag kolla in...

Puman - Det har du rätt i.

Thérèse said...

Lova att fortsätta blogga iallafall ;) Jag brukar inte lova något och gjorde inte det i år heller. Jag dricker mycket måttligt , tränar i perioder, är inte överviktig , röker inte , shoppar inte mycket och tillbringar mycket tid med mina barn. Så det känns inte som jag är i behov av något typiskt nyårslöfte iallafall.
Gott nytt år till dig och familjen!

Anna Malaga said...

Tack, Therese, det lovar väl du också?
Jag hoppas att 2007 blir ett toppenår för er.

Mildamakter said...

Jag kör med samma löfte som jag har haft de senaste 10 åren (och hållt!), dvs jag lovar och svär att inte springa New York maraton...och det är så lätt sååå att hålla :o)

Blancaflor said...

Jag har nagra goda intentioner inför 2007: jag skall börja spela golf, rida mer, dricka mindre :(, oroa mig mindre och vara mer positiv.

Annars sa har vi bestämt att ingen far röka inomhus fr.o.m nu. Underbart!

Anna Malaga said...

mildamakter - hej och välkommen hit! Det där var ett av de sundaste löftena, faktiskt...

Blancaflor - det låter ju bra! Så du har börjat rida då? *avis* Att försöka oroa sig mindre är något vi borde lära oss av spanjorerna.

Rundviva - Året blir nog bra ändå ;-) Ja, vi har haft et jätteskönt, kram tillbaka.