Tuesday, September 18, 2007

Kaos och ekorrhjul

Välkommen till verkligheten!
De spanska skolorna har börjat och kaoset är tillbaka. Jag gick upp i ottan för att packa skolväska och göra matsäck till mig och sonen. Vi anlände till skolan en kvart innan den började, men fick trots det parkera pâ en sandhög inne pâ en byggarbetsplats. När jag hade lämnat sonen, kramat hans smâ kompisar och pussat pâ föräldrar och lärare, gav jag mig iväg hals över huvud för att inte hamna i en bilkö.

Jag lyckades delvis. Det tog bara en kvart att komma ut pâ vägen igen. Tur att det inte regnade!

Vid tvâtiden hämtade hans pappa i skolan. Samma visa dâ. Men skolan är bra och sonen trivs.....

4 comments:

Petchie75 said...

Det tog mig och min kompis 21 minuter att köra till jobbet imorse, och 55 minuter hem... Borde nog ha lämnat kontoret lite tidigare! Det är total kaos i trafiken i Bryssel också.
Vad skönt det är när man kan GÅ överallt.

Anna Malaga said...

Mmm, ungefär samma här. Visst hade det varit skönt att kunna gâ till jobb och skola...mne jag vill inte bi där jag jobbar och däre jag bor finns inga jobb.

Anonymous said...

Hit kommer jeg garantert tilbake (:

Ha en fortsatt fin dag!

Anna Malaga said...

Blomst - Tack och välkommen till bloggen!