Saturday, September 22, 2007

Bloggtips och tragisk sida

En av mina favoritbloggar är Äventyrsbloggen. Christel är en otroligt trevlig tjej som har ett väldigt annorlunda jobb.

Precis som jag gillar att se pâ när folk jobbar, är det intressant att läsa om ovanliga resor till ställen dit "vanligt folk" aldrid âker. Själv är jag tacksam att slippa hârd sjögâng, piratvakt och leopardmönstrade lakan i Sibirien. Men det är kul att läsa om!

Pâ Lindas eminenta blogg Tokyo Tidbits har jag hittat den här sidan. Snälla - säg att det är ett skämt?? Och även om det är det, fastnar inte skrattet i halsen? Det gâr ju till precis sâ här pâ mânga ställen....

9 comments:

Pumita said...

Marry our daughter!!! Man tror inte att det är sant. Nej, jag skrattade inte. Jaha, och nu väntar vi bara på en sajt där man kan auktionera bort svärmor till högstbjudande. ;D

Anna Malaga said...

Pumita - Jag hade gärna hittat en trevlig herre till min svärmor. Men hon är nog inte lika medgörlig och formbar som tjejerna pâ den där sidan....

christel said...

Tackar!Ja, det ær faktiskt inte varje dag man sover på leopardmønstrade sængklæder i Sibirien ;) Och det finns mera att berætta från resan till østra Ryssland som kommer nær jag har tid att skriva ihop inlæggen.

Anonymous said...

Men fy - är nog en alldeles seriös sajt, tyvärr. Hua. Så unga de är!
Internet och vad man kan stöta på upphör aldrig att förvåna mig...

Anna Malaga said...

Christel - det ska bli kul att läsa!

Mrs W - Du kan ha rätt. Jag har tittat runt lite och de har ju FAQ, mails och allting. Skrämmande!

Liam H Wandi said...

Skrämmande så det inte finns. Finns det inte lagar som förbjuder sånt_ Kan man inte göra nåt?

Anna Malaga said...

Liam - Det verkar inte sâ. Enligt lagen mâste man vara 18, men man kan fâ tillstând ner till 13 âr i vissa delstater om man har föräldrarnas medgivande.

Roberth said...

Det är faktiskt ett skämt som tur är, sajten publicerades som en parodi av John Ordover för att dra uppmärksamhet till giftemålslagarna.

Anna Malaga said...

Roberth - Vad skönt! Men trots allt är det ju sâ det gâr till lite varstans i världen. Jag undrar om den där sajten inte har fâtt en del seriösa spekulanter...