Wednesday, September 12, 2007

Ordlös onsdag - Andalusien frân ovan


17 comments:

Anna Malaga said...

Lägg märke till den snöklädda toppen vid horizonten.

Michael said...

Cool bild! snacka om kontrast med snon pa berget. Sag inte det forst.

Admin said...

Hade du inte skrivit om snön hade jag sett det som moln. Vilket litet plan det du verkar vara ute och åka med.

Anonymous said...

Jag höll på att delta med en liknande bild idag, gillar flygplansbilder, men det blev plockepinn istället...

Åsa said...

Andalusien är tydligen vackert från alla håll och kanter, detta var en ny vinkel för mig, tänkvärt.

Anonymous said...

Flygplansbilder är så fina, och precis så var din bild också! :)

Åsa said...

En sådandär perfekt flygtur när man får se en vy som denna under vingarna :) Det riktigt pirrar i magen och jag längtar att få flyga så högt, högt ovan marken igen...

Nässelblom och choklad said...

härligt, härligt - vilken vy!

Carin said...

Härligt & pirrigt som sagt!
Vilka är sjöarna?

Anna Malaga said...

Michael - nej, just det, det ser ut som moln, även från marken faktiskt!

malee - ja, ett litet enmotorigt.

Guava - Jag ska kika in och se...

Åsa - Andalusien är så vackert! Torrt, men grönt på vintern. Jag älskar bergen!

Haydee - Tack! ;-)

Åsa - Ja, och vädret var perfekt cokså.

Nässelblom - Tack!

Carin - Det är Rio Genil och el Pantano de Iznajar. Om du tittar noga kan du se bron till byn Iznajar.

Thérèse said...

Häftig och vacker bild!

Anonymous said...

Jag blir så glad när jag ser fotot. Att se Andalusien från ovan förhöjer intrycket ytterligare.

Det finns ju trots allt vatten i Spanien, och med hjälp av fördämningar av floder ökar antalet sjöar markant. När det dessutom varit ett extremt år vädermässigt och dammarna är välfyllda känns det tryggt.

malin2 said...

Härlig bild.

Pumita said...

Åh vad tjustigt, vill dit! Är det din man som är ute och flyger?

Kent Filppu said...

Man måste förstora bilden för att den ska komma till sin rätt.Då ser man också att det är berg lättare. En mycket intressant bild.

Anna Malaga said...

Therese - Tack!

Mimo - Visst finns det vatten under vinterhalvâret. Mitt i sommaren hade bilden sett annorlunda ut.

Malin2 - Tack, vännen

Puman - Tack! Ja, det är det.

Kent - Det har du rätt i.

Liam H Wandi said...

Hej alla. Vore tacksam om nagon kunde beratta lite vilka sorters kontorsjobb det finns i Malaga. Jag jobbar ju pa ett call-centre i England, men har borjat plugga pa Universitet och utbildar mig garna till vadsomhelst som ger bra jobb i Spanien. Tack o hej basmati-ris