Saturday, January 13, 2007

EFIT januari

9.00 Solen har gâtt upp och det ser ut att bli en fin dag.

10.00 Jag fixar frukost till sonen

11.00 Det finns plats för alla pâ stranden: mâsar, fiskare och barn


12.00 Vem sa att man inte kan äta glass i januari?


13.00 Kyparna dukar - om en halvtimme börjar gästerna komma



14.00 Jag lagar mat


15.00 Färska jorgubbar. Säsongen varar frân januari till maj



16.00 Jag kollar svenska nyheter



17.00 Pâ väg till centrum för att kolla rean



18.00 Det börjar skymma pâ c/Nueva



19.00 I provhytten pâ El Corte Inglés



20.00 Pâ väg hem i natten med bra musik pâ radion



21.00 Sätter igâng en tvättmaskin



22.00 En rolig bok om rymden fâr bli kvällens saga.

Godnatt!



17 comments:

Pumita said...

Åh, sitta på en uteservering och käka. Vad jag längtar till sommaren!

Vem håller i kakaoskeden? Är det du själv eller får sonen leka fotoassistent? ;D

Anonymous said...

Ååååhh, vad roligt att se dina EFIT-bilder! Vad god glassen såg ut. Och jordgubbarna!

Anna Malaga said...

Puman - Ja, det var perfekt väder igâr. Vi satt och läste tidningarna och solen riktigt brände i ryggen.
Jo, det är jag som hâller i skeden och rör i grytan. Man kan ju fota med vänster, även om det blir lite stelt ;-)

Johanna - jordgubbarna är jättegoda! Bara doften gör mig knäsvag. Jag har varit inne hos dig och tittat ocksâ.

Thérèse said...

Fina bilder , vilket härligt väder ni har. Här är grått , grått , grått och regn och blåst och hur trist som helst.
Mysig strandpromenad ni verkar ha. Jag och barnen promenerade också på stranden i går men det var kallare och fanns varken glassförsäljare eller uteserveringar

Anonymous said...

När jag ser dina bilder tycker jag att Malaga verkligen verkar vara en helt underbar plats att bo på. Precis den där härliga mixen av storstad och hav, precis så som jag gillar. Förstår att du har stannat där :D
Tack för titten på din dag :)

malin2 said...

Tack för titten!
Underbara bilder från din EFIT dag.
Härligt väder.
Här kom snön lagom tills dess att vi kom hem.

Cecilia Hunnershage Sandgren said...

oops, var det EFIT redan..kanske var tur att jag bara fusk-efitade förra gången..
Så fort det går direktflyg mellan VS och Malaga så kommer vi och hälsar på!!

Anna Malaga said...

Therese - Ja, vi har fint just nu, men det kan regna ganska ordentligt här ocksâ. Men att bo vid havet är alltid härligt.

Sarachella - Jag älskar storstaden, men vill gärna bo utanför. Malaga är ett bra ställe: skönt pâ vinten, massor av affärer, bra uteliv, berg, strand och hav. Det enda negativa är de heta, torra somrarna och trafiken. Även i min by är trafiken jobbig.

Hej malin! Vad kul med snö, det var verkligen pâ tiden.

Ciccan - Hej! Jasâ är du ocksâ med, vad kul! Vem vet, Ryan letar ju alltid efter nya ställen. ;-)

Annika said...

NU har jag äntligen hittat tillbaks till din blogg igen!!!
Kul ide med bilddagbok. Mycket trevligt!

Blancaflor said...

Vad är det jag har missat? EFIT? Upplys mig, porfa! :)

Anna Malaga said...

Annika - hej och välkommen tillbaka! Fotodagbok är en kul idé, det är en hel liten klubb i Sverige som hâller pâ med det.

Blanca - EFIT betyder Ett Foto I Timmen, och är en klubb där medlemmarna tar ett foto i timmen under vissa dagar. Sen kan man titta in hos varandra...som grannfrun bakom gardinen, ungefär ;-)
Titta in pâ länken i min lista.

Pumita said...
This comment has been removed by the author.
Pumita said...

Du hinner nog inte se detta innan du åker, men vill ändå önska dig en trevlig resa! :)

Undrar om det var telepati eller ett bara märkligt sammanträffande, men jag har precis idag lyssnat på kubansk musik och skrivit ett inlägg om Kuba.

Anna Malaga said...

Puman - Hmmmm..nu undrar jag om du har provat en ny rolig svampsort???
Vart ska jag âka, till Kuba? Hemskt gärna, men inget är planerat just nu ;-)

Pumita said...

Haha, man kan nästan tro det! Men vet du, jag prenumererar på dina inlägg i Bloglines och igår kom ett nytt upp som börjar: "Vi är nu tillbaka i Malaga, men bara för att packa upp, tvätta och packa ner. I morgon âker vi till Kuba..."

Jag sparade den för att läsa hela inlägget när jag får tid. Nu när du säger att du inte alls ska dit så kollar jag igen och ser att den skriven skriven i juli förra året. Du uppdaterade nåt på den igår och därför kommer den upp. Vad synd då! Hade väl varit kul. ;)

Anna Malaga said...

Haha, det förklarar ju saken. Jag har bytt till en ny version av blogger och satte etiketter pâ alla mina inlägg. Jag fâr kanske alla möjliga roliga kommentarer nu :-)

Anonymous said...

Eller så är de andra mer uppmärksamma än jag och kollar datum först. :)
Jag har förresten upptäckt att det går att sätta etikett utan att publicera igen.