Wednesday, January 31, 2007

Vill ni bli mina nya grannar?

Jag hittade en rolig sida inne hos Therese. Här kan ni titta pâ vilken typ av grannar ni har... och se om ni själva passar in i mallen.

Livsstilen där vi för närvarande tittar pâ sommarhus kanske inte passar oss sâ bra ändâ. Lite äldre, motorintresserade par och traditionella kollektivister. Hmmm. Skulle de inte kunna utveckla sajten sâ att man bara kan knappa in vilka grannar man vill ha och sen fâ en lista pâ omrâden man kan bo i?

Jag skulle gärna vilja ha en lagom blandning av trevliga, bâtägande akademiker med barn (som inte vill âka till Thailand varje semester), snälla tanter med katt och trädgârdsintresserade 40-talister med en stor uppsättning användbara verktyg.

En och annan manlig fotomodell fâr ocksâ gärna bo i omrâdet...

8 comments:

Thérèse said...

Haha det låter som en perfekt mix av grannar. Säg till när ni hittar området så ska jag också överväga att flytta dit. Jag är akademiker med barn som ogillar Thailand (ha varit där en gång och är inte så intresserad av att åka dit igen) men tyvärr har jag varken båt eller användbara trädgårdsverktyg.
Jag känner inte heller särskilt många manliga fotomodeller tyvärr.

Anonymous said...

Jag knappade in mina foraldrars adress och borjade skratta nar jag laste beskrivningen for det stammer verkligen precis in pa mina foraldrar och deras grannar :-)

For ovrigt haller jag med dig om att det ar vore synnerligen praktiskt att kunna valja sina grannar. Sarskilt har i Italien... I helgen blev jag utskalld av en granntant som anklagade mig for att ha "promenerat omkring i lagenheten i hogklackat mitt i natten sa att anstandigt folk inte kan sova". I lordags kom vi hem sent efter en fest men "promenaden" ifraga tog max 1 minut eller vad det nu tar att ga fran ytterdorren till badrummet...

Anonymous said...

Jag knappade in mina foraldrars adress och borjade skratta nar jag laste beskrivningen for det stammer verkligen precis in pa mina foraldrar och deras grannar :-)

For ovrigt haller jag med dig om att det ar vore synnerligen praktiskt att kunna valja sina grannar. Sarskilt har i Italien... I helgen blev jag utskalld av en granntant som anklagade mig for att ha "promenerat omkring i lagenheten i hogklackat mitt i natten sa att anstandigt folk inte kan sova". I lordags kom vi hem sent efter en fest men "promenaden" ifraga tog max 1 minut eller vad det nu tar att ga fran ytterdorren till badrummet...

Anna Malaga said...

Therese - Modellerna lär vi ju känna när vi flyttar dit ;-) För mig är det OK att folk âker till Thailand, det blir bara sâ tomt och ödsligt när alla är pâ semester. Dessutom är ju somrarna i Sverige nÄstan tropiska numera.

karin - Hihi, visst är det kul?
Ojdâ, vilka känsliga grannar!

Anonymous said...

Det där tested har jag också gjort, med mina fldrars adress. Stämde in perfekt!
Visst vore det skönt om man kune välja grannar. Vi har mestadels fina sådana, men visst finns det även sådana man lätt skulle klara sig utan. Festande 25 åringar tex....

Anna Malaga said...

Vad kul att du trivs med dina grannar! Mina spanska grannar har jag faktiskt skrivit flera inlägg om, de är VÄLDIGT genuina, om man säger sâ. ;-)
När jag tänker pâ det, ver jag inte om min lilla familj hade smält in sâ bra bland mina svenska drömgrannar heller. Vi är för högljudda och slänger kanske glasburkarna i fel âtervinningstunna...

Anonymous said...

hahaha, jag vet inte om jag skullelita på det där testet alltför mycket, knappade in min adress och mina föräldrars och de stämde verkligen inte...

Anna Malaga said...

Nej, det är väl oilka. Mina föräldrars adresser stämde däremot bra.
Fast det är ju kusligt att de har sâ bra reda pâ folk. Jag menar utbildning, intressen osv...