Saturday, January 06, 2007

Hemma igen!

Som vanligt när jag kommer till tillbaka till Malaga efter en tid i Sverige, känner jag mig som om jag har landat pâ en annan planet.
Vi lämnade ett mörkt och ruggigt Lund klockan fyra i morse (pâminn mig om att aldrig mer flyga Sterling!) och landade i ett bländande solsken. Jag började rota i väskan efter solglasögen jag inte använt pâ tvâ veckor och försökte vänja mig vid oväsendet som är den ständiga "bakgrundsmusiken" här nere: tutande taxibilar, tjattrande städtanter, trafikens brus... Kul att vara hemma!

Hemma i lägenheten väntade sonens present, som De Tre Vise Männen lämnar varje trettondagsmorgon (fast han tror varken pâ dem eller pâ tomten), sâ nu körs det vilt med en radiostyrd bil i korridorerna. Mannen hade överträffat sig själv och tvättat alla golven, skurat balkongen och torkat av köket.

De tvâ veckorna i Sverige har verkligen varit toppen, trots snöbrist (Emma - vi sjöng snösângen varje dag, men det hjälpte inte!) Mellandagsrean hann jag inte med, inte heller att träffa alla jag ville träffa. Men pâ det hela taget har vi haft en skön semester.

4 comments:

Anonymous said...

Sterling är billiga men de har helt inhumana tider! Har inte flugit med dem, bara hört från andra. Hur är servicen?

Anna Malaga said...

Servicen....jo, de är väldigt bra pâ att tala om vad saker och ting kostar ;-)
Ärligt talat har de bra priser, flyger direkt, vilket är jätteskönt under den mörka vintern och har dessutom bra erbjudanden för Spaniensvenskar (20% rabatt och 20 kg extra bagage per man)
Men de flyger väldigt tidigt och jag fick dessutom mitt flyg ändrat till en ÄNNU tidare avgâng.

Anonymous said...

Vad det låter underbart med bländande solsken! Antar att det är lite varmare än i Sverige också. Det låter så härligt att bo i Malaga med ljuset och värmen, istället för som jag i Norrland med mörker och "kyla"lo.

Anna Malaga said...

Hej Gita och välkommen hit! Att bo i Malaga är underbart, just nu är det ca 20º och härligt väder. En perfekt "ljusterapi" som gör att allt känns lättare.
En svensk jul utan snö är ingen höjdare. Hoppas att ni fâr lite snö snart, sâ att landskapet blir lite ljusare.