Friday, July 27, 2007

Fågelvägen till Tanger


Kungen av Marocko firade sin bröllopsdag i helgen och hade bland annat bjudit flygklubben i Velez-Malaga att vara med och fira. Allt var betalt, både hotell i Tanger och restaurang. Bara att starta de en- och tvåmotoriga planen och ge sig iväg.

Min man var med och flög och det hade varit en helt otrolig resa över sundet i strålande solsken. Väl på flygplatsen i Tanger blev det flyguppvisning och fallskärmshoppning, senare middag på hotellet.

Maken hade aldrig varit i Marocko och blev positivt överraskad av Tanger. Allt i centrum var rent och välordnat och maten var underbar, men mest gillade han folklivet på gatorna och de vackra cafeerna.

Jag börjar så smått undra vad jag gör här.... nu åskar det igen, så jag drar ut kontakten.

12 comments:

KARLAVAGNEN said...

Hej men vi kan ju träffas och fika i nästa vecka om du vill. Har du mitt mobil no. behöver nog moraliskt stöd efter ankomst till kaaalllt sverige, hälsningar från ett hett Madrid...

Thérèse said...

Vilka fina bilder. Är det Gibraltar överst? Jag blev också positivt överraskad av Tanger. Har bara varit där en gång men gamla delen av staden är väldigt mysig. Fast försäljarna är ganska påstridiga och jobbiga men det är dom ju i många länder. Jag hade nog otur med maten för där vi åt var den ganska trist och smaklös. Men jag tyckte Marocko var trevligt och skulle gärna återvända. Skulle inte ha något emot att byta bort det svenska regnet mot marockansk sol just nu

Anna Malaga said...

Karlavagnen - Var kommer du att vara? Jag åker inte till Skåne förrän om ca 2 veckor, är i Småland nu. Hälsningar från en kyligt Sverige.

Therese - Jag har fått massor av härliga bilder, och har knappt hunnit titta på dem. Skulle gärna varit med och tittat på gamla stan.

KARLAVAGNEN said...

Hej Anna! Kommer att vara i Syd östra Skåne, mellan 1-8 aug, sedan en snabb avstickare till Gbg för att hämta ner brorson och vaccinera mig och sedan ner till Skåne igen. Har du mina tele no? Min privata email tror jag att du har... Drar imorgon!!!

Pumita said...

Vilken härlig bild! Vill ha semester NU!

Anna Malaga said...

Karla - Maila gärna ditt nummer till mig i Spanien BENICAMP@telefonica.net
så får jag det.

Pumita - Visst ser det härligt ut!! När har du semester?

Pumita said...

Snaart = jobbar en vecka till! Jag väntar tills det soliga vädret kommer. ;D

Cliff Hanger said...

Häftigt att vara inbjuden till en kunglig bröllopsdag. Själv var jag bara på ett alldeles vanligt bröllop i Prag nyligen.

Anna Malaga said...

Pumita - Hoppas du får en trevlig och solig semester!

Clif - Det låter kul, ska se vad du har gjort...

Unknown said...

Åh jag är så sugen på Marocko! Särskilt Casablanca!

Anna Malaga said...

Ulrika - Jag är också sugen, det är ju helt oförlåtligt att bo i Malaga och inte ha varit i Marocko. Det har bara inte blivit av...

Pumita said...

Taack! Visst har jag förtjänat det. ;D