Friday, July 20, 2007

Fortsatt svensk sommar

Tapas och sardiner på chiringuitos vid havet känns allt mer avlägset.

Jag befinner mig numera mitt i ingenstans, inte ens mobilen fungerar (jag trodde det var omöjligt?). Som vanligt följer jag mitt eget råd och ägnar mig åt samma nöjen som lokalbefolkningen. Sedan jag åkte upp från Skåne i lördags har jag hunnit med en hel del:

*Tvätta bort alger från husfasaden och skrapa bort gammal färg.

*Besöka hembygdsgård med veteranbilsutställning och dragspelsmusik

*Handla smågodis

*Handla i glassbilen

*Plocka blåbär

*Räfsa gräs

*Dricka kaffe på altanen, med skogen mitt emot.

Ärligt talat - jag tycker att det är jättehärligt! Jag har sparat en del nöjen, som att åka till återvinningen, loppismarknaden och gatuköket/pizzerian, som ligger bredvid en sunkig däckmontering. Logdansen hoppar jag över.

I morgon väntar en grupp vänner. Rapport senare.

4 comments:

Anonymous said...

Personligen har jag njutit av Medelhavssommar och jag längtar redan tillbaka! Snyft :-( Men allt man inte ser och gör jämt känns väl exotiskt.... ;-)

Pumita said...

Åka till återvinningen tillhör väl inte mina favoritsysselsättningar precis... men det andra låter mysigt.

Lillie plein damour said...

http://min-farmor-lillie.blogspot.com/2007/07/anna-malagas-utmaning.html

Svar pâ din utmaning!

Anna Malaga said...

Sarachella - Jag förstår dig! Men ombyte förnöjer, som sagt..

Pumita - Nej, men man får hugga i lite varstans ;-) Kul att leva svenskt ett tag.

Lillie - Kul, nu får du skriva en själv!