Sunday, July 29, 2007

Vad behöver man för att plocka den här blomman?


8 comments:

Carin said...

En båt? eller bikini..? :-)

Pumita said...

Inne på samma linje som Carin... jag får väl dra till med våtdräkt i den kalla svenska sommaren. Iaf om det är i Mellan-Sverige för där snöar det.

Cliff Hanger said...

Jag gissar att jag skulle behöva en flygbiljett till att börja med (fast vänta nu, det finns ju växthus...).

Anna Malaga said...

10 poäng till Carin och Pumita och 0 till Cliffhanger. Mindre öl och fotboll och mer friluftsliv rekommenderas!!
Det är en näckros.
Jag har tyvärr lämnat våtdräkten i Spaien, men det var ingen dum ide. Med den kan man ju spela fotboll i trädgården också...

Carin said...

Jippie!!! haha, tänkte väl att det var en näckros!

Cliff Hanger said...

Hörrudu... jag är precis hemkommen från en friluftspromenad på en och en halv timme! Men jag borde kanske titta mig mer omkring när jag stormar fram. Då kanske jag upptäcker den blomma som faktiskt är mitt landskaps landskapsblomma. Men jag ser på Wikipedia att den också är Bangladeshs nationalblomma. Det måste ha varit så jag tänkte...tyckte ju att den såg så exotisk ut...

Anonymous said...

Ett par kraftiga läderhandskar! För det är väl en Nattens Drottning, eller? Tänk att en så ful växt i övrigt kan ha en så vacker blomma...

Pumita said...

Jeeee, ten points! Näckrosor har jag sett förr - inte för att de är så vanliga och inte har jag varit i Bangladesh, men iaf. :)