Friday, July 06, 2007

Spanish fast food


Vem behöver Mc Donalds?

Sâ här ârs fylls stränderna av rök frân alla chiringuitos, smâ restauranger som alltid har fisk och skaldjur pâ menyn och ofta grillar sardiner i en gammal fiskebât utanför.

Garanterat snabbast är Casa Lucas vid stranden La Misericordia. Bäst är att komma tidigt, vid skymningen, och ta ett bord med utsikt över bukten. Medan man äter blir det allt mörkare, stadens ljus glittrar över vattnet och en och annan upplyst färja ger sig lângsamt iväg frân hamnen... Mysigt!

12 comments:

Anonymous said...

Waow, jag måste besöka Malaga en dag!!! Du är en toppen turist Ambassadör för Andalusien!

Anna Malaga said...

Ja, att bo vid havet är härligt. Vinter som sommar, natt och dag..
Klart du mâste besöka Malaga!

Anonymous said...

Åh, det låter supermysigt. Med doften från grillen här utanför, blev det extra lätt att leva sig in i det...

Thérèse said...

Åh vad mysigt , härligt att bo vid Medelhavet. Borde jag prova på någon gång ;)

Carin said...

nej, ärligt talat mcdonalds... tacka vet jag pescaíto frito! :-)
eller fish´n ships blir det väl för mig nu ett litet tag!

Pumita said...

Boquerones! :p

Anna Malaga said...

Johanna - Ja, mysigt är det! Fast grillkvällar i Sverige är ocksâ kul. Lite kallt ibland, bara..

Therese - Det tycker jag att du ska göra!

Carin - Det blir nog bra det med! Kul!

Pumita - Sardinas är det ju!

Cliff Hanger said...

Det ser riktigt mysigt ut!

Anna Malaga said...

Visst gör det. Du fâr komma ner och spela golf och gâ pâ chiringuitos!

Pumita said...

Jo, men jag ville bara berätta vad jag gillar. :)

mintid said...

Mmm så härligt.
Snart är vi där o kan känna lukten från grillarna med fisken på spett.
Äta Ios Paella...
Många undrar om vi inte tycker det är lite trist att det alltid blir att vi åker till Nerja varje sommar men det är en trygghet att komma till ett hem o en by där man vet var allt finns...apotek, doktor, lekplats, billigaste affären, marknaden när den är, fina stränder...
Fast visst skulle Grekland vara kul att komma till en gång igen... men det finns kvar :).

Anna Malaga said...

Mintid - Ni fâr ha det sâ trevligt i Nerja! Jag gör tvärtom och âker till Smâland i sommar.