Thursday, July 19, 2007

Mystiskt meddelande

Min man är både prylgalen och oromantisk.

En ganska trist kombination - han hittar massor av saker han själv vill köpa, men glömmer alltid födelsedagar, bröllopsdagar och namnsdagar. I början av augusti brukar jag fråga om han vet att det snart är min födelsedag.

-Öööhh, jo, visst vet jag det, säger han med flackande blick. Senare brukar han gå och smygkolla mitt körkort.

Därför anade jag oråd när jag fick ett mail för några dagar sedan:

"Jag har redan köpt present till dig! Du kommer säkert att gilla den och använda den jättemycket!"

Antagligen är det något han själv ville köpa, men inte vågade... En GPS till bilen gissar jag på. Vi får se om tre veckor.

11 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha ha!!! Han den envise som kan vägen själv...

Thérèse said...

Fat det är ju inte så dumt att köpa något till någon i familjen som man själv vill ha ;) Jag brukar ge min pappa böcker som jag sen lånar i present.

Anna Malaga said...

Karlavagnen - Ja, just det, fast nu gillar han iden ;-)

Therese - Mmm, jag har ett svagt minne av att jag nog har gjort något liknande....

I alla fall, nu vet jag att det inte är en GPS, utan något litet som jag kan ha i handväskan och som är lätt att använda. Maken kunde också använda det, men kanske mest sonen !?!
Hoppas de inte är någon tamagotchi...

Petchie75 said...

Min pojkvän är precis likadan, jag tror att jag har fått en present som varit inslagen - resten har jag fått före eller efter födelsedag/jul etc - typ "öh, den kan vi ju säga är din present"... Men, jag ska inte vara taskig, han hade planerat en romantisk middag åt mig förra veckan på en fin restaurang för min födelsedag. Han hade tänkt köpa en ny mobiltelefon till mig men jag insisterade på att köpa den själv en vecka innan jag fyllde år - det kunde ju inte jag veta!
Mental note: inte köpa saker till mig själv som jag har uttryckt en önskan eller behov precis innan födelsedag och jul - han kan ju ha lyssnat och lagt det på minnet!
Spännande med din present, du kommer ju undra nu i tre veckor vad det kan vara...

KARLAVAGNEN said...

Kan det vara en såndär liten spelkonsol PSP 2 eller vad de heter? Eller värsting mobil telefon med GPS, kamera, stereo and what not?

För det är väl inget läppstift fodral med inbyggd lampa? Kanske en sån där liten kasse som när man viker ut den blir en stor kasse att ha shopping i? Eller en ficklampa eller.. Nää, nyfiken är jag inte... Tsss..

Anonymous said...

Ha ha ha! Du anar inte hur lika våra män är. Jag har faktiskt ganska sällan fått någon present eller julklapp av min och har jag fått något så har det varit något sådär idiotiskt dyrt som t.ex min nya digitalkamera med sju tusen funktioner och värsta zoomen, som jag drömmer mardrömmar om att någon ska stjäla. Annars har jag också fått presenter som av någon anledning fallit honom själv mer i smaken och som han sedan använt flitigt och med stolthet ”titta vad jag köpt till min kvinna”, som t.ex vår bil. När jag itne får någon present så har han som ursäkt att jag fyller sent i augusti, precis då alla pengar tagit slut och då det är flera dagar kvar till lön. Sen läste jag någonstans i din blogg att din man aldrig har fel, ”för en spansk man har aldrig fel”, då skrattade jag gott oxå. Känner jag igen alltför väl. (Fast egentligen är min man av argentiskt ursprung om än ganska españolizado.) Ska bli spännande o se var det blir för en present du får. GPS låter väldigt troligt!

Jag kan tänka mig att det finns fler stockholmare i malaga. Det är ju dyrare än Murcia (än så länge!)

Anonymous said...

Ha ha, det dar med att glomma fodelsedagar ar jag sjalv faktiskt ganska bra pa... Hos oss ar det jag som gar och kollar F:s korkort i smyg! F daremot kommer ihag ALLT, t ex aven datumet da vi traffades forsta gangen. Sa om det inte vore for honom skulle jag nog inte ha koll pa det :-)

Anonymous said...

Priset togs nog av min man häromsistens.

En brödrost.

I ett jättefint silverfärgat paket visserligen, men jag hoppades att det liksom skulle vara lite på skoj och komma något ... låt oss säga personligare sedan. Men nej.

Fast förra året fick jag Zadie Smiths senaste (On Beauty) i en fantastiskt vacker utgåva, och fin choklad, så han är kanske förlåten.

Men i alla fall.

Anna Malaga said...

Petra H - Hehe, kul att det finns fler. Min man är ändå ganska OK, men har har liksom dålig koll på vad jag verkligen gillar.
En romantisk middag är ju aldrig fel!

Karla - Bra gissningar! En PS 2 har han redan köpt till sonen (men han spelar mest själv) och en mobil till mig.
Läppstiftet får jag nog ha ifred..

Amy - Fins det många svenskar i Murcia? Här är solkusten dyr, alltså Marbella, Fuengirola osv, men östkusten och Malaga stad är OK, förutom bostadspriserna som är jättehöga.
Visst har alla spanska män rätt!
;-) Argentinare ochså tror jag. Och sen är det viktigt att verkligen FÖRKLARA ingående hur allting är.

Karin - Du har tur! Men hur kan du glömma stackarns födelsedag!

Cruella - Ja, det var ju lite sådär. Men han kom ju ihåg dagen i alla fall ;-)

Lars at Ejgde said...

Hej Anna,, jag läser ifatt.

På det här inlägget skulle min fru kunnat svara ungerfär så här:

Jag minns en julafton när jag fick en sprillans ny motorsåg i present av min man. Jag vet inte hur man startar eller använder denna helvetesmasking men han ansåg att "jag" behövde den.

Jo, jag misstänker att jag tar hem förstapriset i dåliga presentval här,,,,fast vi har haft god nytta av sågen,, och den håller ännu 20 år senare.
Detta sagt med skammens rodnad över mina kinder.
L

Anna Malaga said...

Lars - Ojojoj..hrm...det var nog rekordet, tror jag! Men du har en poän - choklad och parfym tar slut snabbare än en motorsåg.
Å andra sidan är en diamant för evigt ;-)