Tuesday, September 19, 2006

Fabriksbrand

Min man, som är fritidspilot, tog dem här fantastiska bilderna igâr när han var ute och flög med en kompis.
De var pâ väg mot Iznajar-dammen, när de plötsligt sâg ett svampformat moln pâ avstând. Nyfiket flög de närmare..... ... och upptäckte att det var rök frân en vâldsam brand i en möbelfabrik i Lucena, en stor by som ligger precis mitt emellan Málaga och Córdoba.
Lucena kallas "Möblernas Meca". Bara längs huvudgatan finns säkert över 100 olika möbelaffärer. Deras specialitet är handgjorda och snidade trämöbler, sâ det är ganska lätt att en olycka händer. Men det är ocksâ ganska vanligt att nâgon leker med tändstickor med flit, för att fâ ut försäkringspengar.
Spännande bilder blev det i alla fall! Observera olivodlingarna, som ser ut som prickiga mattor uppifrân.

4 comments:

Anonymous said...

Häftiga bilder! Jag skulle vilja flyga själv, men är alldeles för feg för det. :(

Anna Malaga said...

hehe, jag är sâ feg att jag inte ens vâgar âka med min man :-)
Fast det är bara nâgra mânader sedan han fick licens, sâ det är kanske inte sâ konstigt.
Däremot flyger jag gärna med nâgon annan.

in-a-spacesuit said...

Spännande var ordet! Vilka fina bilder. Och jisses vad du skriver i din blogg, mkt proffsigt. KRAAM

Anonymous said...

Vilka bilder!

Saknar ord. Vad modig han är!