Tuesday, September 26, 2006

Oanvända höstkläder

Den första laddningen höstkläder har tagits fram ur lâdorna och hänger nu prydligt tvättad och struken i garderoberna. En del är nytt för i âr: ett par strechjeans, en lângärmad omlottklänning, en lâng cardigan och en stickad kofta med smâ guldtrâdar.

Frâgan är när jag kommer att kunna börja använda dem? Inte än pâ länge, verkar det som. Vi har haft skönt väder de senaste veckorna, runt 25 grader, men igâr kom plötsligt El Terral, inlandsvinden, svepande över bergen. När jag gick ut pâ balkongen tappade jag nästan andan av den torra och glödheta luften, och pâ bara nâgra minuter blev det 32 grader i skuggan.

Barnen var genomsvettiga när jag hämtade dem i skolan. Nu vill jag verkligen ha lite mysig höst!!

3 comments:

Anonymous said...

Jag konstaterade precis idag att det börjar bli dags att packa ner sommarkläderna och ta dem till källaren. Kanske inte imorgon, men inom en vecka iaf. Det känns lite vemodigt. :/ Fast jag satt ute och fikade idag, i kortärmat. Om det inte blåser så är det riktigt skönt.

Anonymous said...

Hur varm/kall blir eg. hösten i Malaga...?

Anna Malaga said...

Puman: ja, det är just det vemodet jag ocksâ känner i Sverige när den "riktiga" hösten kommer.

Linda: här har vi egentligen bara tvâ ârstider - vinterhalvâret och sommarhalvâret. Det brukar regna ganska ordentigt i oktober-december och temperaturen ligger mellan 10-20º. I januari har vi ibland nâgra kalla dagar, runt 5º.