Thursday, February 22, 2007

Door to door - äventyr


******TACK*******

Att skicka ett paket med en budfirma frân Madrid till Malaga kan tyckas vara ett rutinärende. Men vänta bara tills andaluser är inblandade – dâ blir det genast mycket mer spännande.

En snäll person frân ESA ( European Space Agency) hade fâtt den jättetrevliga idén att skicka ett liten paket till mig och min rymdfantast till son. Sagt och gjort.... men det tog väldigt lâng tid för paketet att komma fram. Jag började undra om de hade skickat det med Fugelsang, men ville inte säga nâgot. Efter en dryg vecka började vi forska i vart det hade tagit vägen. Enligt budfirmans filial i Malaga hade jag tagit emot paketet och skrivit pâ kvittot den 12:e februari kl. 13.39. Förvânansvärt exakt, det var ju bara sekunderna som fattades! Och paketet, förstâs...
Jag började undra om a) grannfrun hade förfalskat min namnteckning b) jag hade fâtt alzheimer vid 37 ârs âlder och inte kom ihâg vad jag gjorde, eller (mer troligt) c) budfirman hade rört till det ordentligt.
Efter tre dagars letande hittade de paketet, och kvittot som jag naturligtvis inte hade skrivit pâ. Jag var smâtt irriterad, sâ de körde ut det idag precis innan läggdags. Men det var värt att vänta pâ, för det var rena julafton för en rymdintresserad liten kille! Fantastiska plancher, DVD´s, klistermärken, tygmärken, massor av broschyrer och serietidningar. Tack, det blev väldigt uppskattat!!

5 comments:

anna B said...

Ja,det låter som Spanska budfirmor i ett nötskal. Köpte en dator i en Telefonicabutik i Malaga. Den var på villovägar i 3 veckor och vad jag vet kom den aldrig till rätta. Sades ha blivit levererad till ett hotell! där någon kvitterat för den. Telefonica fick fixa fram en ny. Budfirman skickade en liten digitalkamera som "plåster på såren".

Carin said...

hahaha, det här framkallar goda, glada minnen!! Not... fast nu två år efter kan jag skratta åt det.Då var det orsak till lätt panik eftersom mitt jobb var beroende av det. Jag väntade på en fungerande wifi-router från Auna i ett halvår... ska dra den historien någotn gång...

Anna Malaga said...

Anna B - ja, man kan undra... oftast fungerar det ju bra och gâr snabbt. Men hur kan nâgon annan kvittera ut ett paket, jag menar, man kollar väl adressen.....?

Carin - Jag har en känsla av att de flesta här har en rolig historia om förlorade paket ;-) Fast ett halvâr var verkligen lâng tid!

Anonymous said...

Här är det riktigt intressant att gå till posten. Kännedomen om världens kontinenter kan nämligen vara lite svårt. Till exempel så lär Europas skandinaviska länder ligga i USA, eller i UK, enligt damen bakom disken. Okej, jag känner inte heller till varenda land på denna jordklot, men på posten...

Anna Malaga said...

Ojdâ, pâ posten borde de väl ha bättre koll?