Wednesday, February 14, 2007

EFIT - San Valentín

7.10 Det är varmare pâ morgnarna nu.... men jag värmer gärna upp badrummet ett tag innan morgonduschen
8.10 Dags att byta butano - gasbehâllaren som används i spisen och varmvattenberedaren. Jag bär ner den pâ gatan och el butanero kommer upp med en full

9.10 Sonen har gett sig iväg och jag har massor av ärenden att göra. Men först en titt pâ stranden. Svârt att inte fâ vârkänslor en dag som denna!

10.00 Besök pâ posten

11.00 ¡Feliz Día de San Valentín!

12.00 Min kundvagn. Typiskt svenskt - färsk mjölk och müsli. Typiskt spanskt - flaskvatten, longlife-mjölk, salchichón och juice-apelsiner i trekilosnät.

13.00 Har hämtat sonen i skolan och är pâ väg hem

14.00 Matdags, bara sonen och jag idag.

15.00 Snart klar med disken och ska ge mig iväg till skolan igen

16.00 Lägger upp skoluniformen, dricker kaffe och lyssnar pâ radion

17.10 Vid skolan är det svârt att hitta perkering pâ eftermiddagen. Jag kommer i god tid och passar pâ att läsa en bok med den här fina utsikten, 22º och en havsbris.

18.00 Efter en stunds lek utanför skolan beger vi oss hemât. I bilen kan man ocksâ ha kul...

19.00 Favoritfilmen

20.00 Steker ägg pâ spanskt vis. De ska bli "fluffiga".

21.00 Kvällsbad


23.00 Jag har lite halsont, sâ jag tar en kopp te och lägger upp bilderna. Godnatt!

12 comments:

Anonymous said...

Vaddå? Har barnen en lång lunchpaus mitt i skoldagen?

Thérèse said...

Niklas - det hade man inte på dom skolor i Madrid där mina barn gick. Men det där med siesta är en tradition som är som starkast i Andalusien.

Anonymous said...

Vilket vansinne - barnen tvingas gå till skolan TVÅ gångesr om dagen...

Anna, berätta!

Anonymous said...

Vad roligt att se bilderna, som vanligt. Jag väntar på att jag ska kunna lägga upp mina...

Anna Malaga said...

Niklas - jepp, alldeles rätt ;-)

Barajagjohanna - det ska bli kul att se!

Pumita said...

Besök på Posten... sånt har vi inte i Sverige längre. Men har ni inte en brevlåda som ser ut ett lejongap? De är så fina!

Anonymous said...

Stackars skolbarn...

Hur lång är lunchrasten?

Badbilden var rolig!

Anna Malaga said...

Niklas - Stackars FÖRÄLDRAR, tycker jag snarare!
Luncrasten är 2 1/2 timme, förutom fredagar, dâ de bara gâr pâ förmiddagar och är lediga sen.

Anna Malaga said...

Puman - Visst är det exotiskt med postkontor ;-)
Legongap är fina, tyvärr har vi en vanlig gul plâtlâda.

kantorn said...

Jag är så glad att jag har hittat din blogg. Har bott 1,5 år på mallorca och flyttade till sverige i sommras.
Härliga bilder du bjuder på! Man blir helt nostalgisk....

Anna Malaga said...

Kantorn - Tack! Vad glad jag blir!

Anonymous said...

Vad kallas ditt badrumselement på spanska och var köper man ett sånt?