Sunday, February 25, 2007

Redan strandväder!

Lite härliga försommarbilder frân stranden Burriana i Nerja. En del galna engelsmän badade faktiskt! Vattnet är iskallt, men det var över 20º i luften och strâlande sol. Vi spelade freesbee, plockade snäckor och vita stenar och läste tidningen pâ de övergivna solstolarna. Barfota. Härligt!

Luften var varm, men vâgorna kändes inte lockande...

Det här huset hade jag gärna bott i. Det ligger precis ovanför stranden och har en enorm terrass.

Den här jättepaellan görs pâ restaurante Ayo, vid östra delen av strandpromenaden. Det blir ganska mânga portioner av en sâdan här. Paellorna görs pâ löpande band, lägg märke till att nästa redan är i elden...

18 comments:

Carin said...

Vilken härlig dag ni haft! Och paellan på Ayo är bra, definitivt värd de 5-6 eurona. Fast när man äter paella ute tycker jag generellt sett den är lite fantasilös, jag gillar när den innehåller mer grönsaker, som kronärtskocka och lite annat. Och så mycket skaldjur och bläckfisk! Inget kött och kyckling helst.

Nadia said...

Oj vad inbjudande det ser ut! Känns mycket avlägset här i allt snöslask

Anonymous said...

Åh, min Spanienlängtan stillas inte direkt av att komma in på din blogg :D

Anonymous said...

Det där såg jättemysigt ut! speciellt när man precis har varit ute och förstört skorna i gråaktig snöslask=) var någonstans i nerja ligger den stranden? jag känner inte riktigt igen den.

Pumita said...

Själv har jag halkat runt i snömodd och snålblåst idag... :(

Annika said...

Anna!!! Vilka bilder!!! GUD så underbara! Längtar till sommaren nu!
Va!? Hoppar inte du i och badar som är svensk ;-))))
Här snö, snö!!!

Anna Malaga said...

Carin - Ja, en paella kan ju göras pâ sâ mânga olika sätt. Ayos har ju kyckling, men almejas och räkor ocksâ... idag hade de visst slängt i jibia ocksâ. Pâ El Mero i Puerto Marina har de en jättegod "arroz caldoso", men det är hemskt dyrt att äta där. Väldigt vackert dock, med utsikt över bâtarna.

Nadia - Det var jättehärligt! Temperaturskillnaden mellan Spanien och Sverige är nog ca 30º just nu. I julas var det nästan samma tamperatur, konstigt...

Jove - Nej, jag förstâr det.. ;-)

Mia - Ännu ett par? ;-)
Stranden ligger öster om centrum, bara en bit väster om Maro-rondellen.

Puman - det lâter trist. Slask och snömodd är det värsta jag vet.

Annika - Tack! Och nix, jag badar inte förrän i tidigast i maj. Sonen brukar däremot hoppa i redan i mars.

Anonymous said...

Billsn!
Din e-adress har försvunnit. Kan du maila mig?
"Syrran"

Anonymous said...

ah, nu blev jag riktigt hungrig!!!

Anonymous said...

Härligt! Jag är nog engelsman i det avseendet - badar gärna även när det är kallt. Blir så när man har hus på Österlen. Går inte att vänta på +23 i Hanöbukten:-) Men vet du hur många grader det är i havet hos er nu?

Anonymous said...

Jag tror du hittat Paradiset!

Anna Malaga said...

Evis - du har mail

Niklas - det var väl inget nytt ;-)

Cruella - Aaaahhh, hus pâ Österlen! Det är verkligen en av mina favoritställen pâ jorden. Men jag badar aldrig där ;-) Vattnet här är nog runt 15º just nu.

Helena - Kanske det ;-)

Anonymous said...

15 grader är helt OK. Jag simmade Vansbro i 16,4 för några år sedan men då hade jag i och för sig våtdräkt (mycket snyggt).

Anonymous said...

Wow, vilken skillnad! Här snöar det...

Anonymous said...

Det där fatet hade jag ätit upp på 10 minuter med lite nyponsoppa.!

Anna Malaga said...

Cruella - I vâtdräkt, ja ;-) Här fiskas eller surfas i vâtdräkt hela âret.

Johanna - ja, men ni har i alla fall snö och det är jättefint!

gereger - nyponsoppa lâter inte dumt, men helst inte i paellafat!

mintid said...

Jag har med börjat tycka om paella efter besöken hos Ayo. :).
Visst är huset på kullen tjusigt :) Mina sväföräldrars vänner räddade kvinnan där ifrån det huset en gång i vågorna när det var höga sådana...han hoppades kanske få ärva det som tack ;)...lite skämtsamt men ja... han är arkitekt med så även han var impad.

Brukar du vara i Nerja?

Anna Malaga said...

Menar du det? Vad häftigt!!
Vi är väl i Nerja ett par gânger i mânaden under sommaren.