Tuesday, February 06, 2007

Magiskt mingel

Jag sitter just nu och försöker vakna med en stor kopp starkt och nybryggt kaffe. Igâr var jag pâ Magic Palace i Torremolinos, en show med magi, dans, lite humor och en snygg tjej (för er som gillar sâdana). Kan rekommenderas! Det var tidningen jag jobbar för som bjöd, och i pauserna blev det vin, cava och networking (som jag antar betyder "mingel med kommersiellt utbyte"?)

Jag kände inte en kotte (hade inte ens träffat mina arbetskamrater i verkliga livet) men det blev bra ändâ. Bland annat träffade jag Malin frân Radio Solymar, som ville ha med mig i radion en gâng till (gärna!), en svensk mamma frân Malaga centrum som jag hade träffat tidigare och som ocksâ jobbade pâ tidningen (small world!) och min svenske granne frân byn, som jag knappt hann prata med eftersom han jobbade i baren (Hej M!)

Kul och en bra show - tack Norrbom Marketing och Radio Solymar!

När jag kom hem vid halvtolv fixade jag middag till mig själv (spanska tider..), diskade och idag har jag ganska mycket bomull i huvudet.

För femton âr sedan kunde jag vara ute hela natten, âka hem och duscha och sedan börja jobba klockan nio. Och ändâ har jag aldrig använt starkare droger än svart kaffe. Snacka om att âren gör skillnad!

Om Torremolinos nattliv och dess baksida mâste jag skriva... i morgon.

7 comments:

Thérèse said...

Verkar ha varit en trevlig kväll. Jag känner igen det där med att kunna vara ute hela natten för 15 år sen...
Nu får jag bomull i huvudet bara jag är ute till 1-2 , vilket jag nästan aldrig är...

När min son föddes var jag 24 år och när min dotter föddes var jag 30 år. Tycker det var en enorm skillnad på hur jag orkade med nattsömn störd av bebis mellan dom. Jag var mycket , mycket tröttare när dottern hade hållt mig vaken på natten.
Ska väl i rättvisans namn säga att mina barn sovit väldigt bra och inte väckt mig särskilt mycket.

Anna Malaga said...

Samma här ;-)
Jag var 30 när jag fick barn och var ganska trött bara av att amma. Kan knappt föreställa mig hur de föräldrar har det som inte fâr sova - jag hade ocksâ tur där.

Anonymous said...

Ja, skojar du :D Sena kvällar tar verkligen knäcken på en numera, det är nog tur att det inte blir alltför ofta ;-) Men när det händer är det trevligt!

Anonymous said...

Hahaha, skönt att man inte är ensam om att känna så efter en kväll på stan. Å

Anna Malaga said...

Sarachella - Visst är det trevligt som omväxling! Och grannarna fick som vanligt nâgot att prata om när jag trippade iväg själv efter mörkrets inbrott ;-)

Âsa - Du är definitivt inte ensam. Fast spanska tanter upp till 70 har en otrolig förmâga att kunna festa hela natten, det mâste vara Medelhavsblodet.

Anonymous said...

Åh, vad roligt.

Och äsch, jag är ju bara (?) 23 men jag orkar inte alltför mycket heller. :)

Anna Malaga said...

Barajagjohanna - Haha, snart är det dags för dig ocksâ att klippa ut matkuponger och mangla lakan :-D