Tuesday, October 17, 2006

Ett Foto I Timmen - En spansk hemmafrus vardag

7.10: Beckmörkt ute. Jag börjar dagen med ett bad.

8.10: ¡Buenos Días! Det börjar ljusna ute.


9.10: Sonen ger sig iväg till skolan.

Vi gâr ner till porten, där en kompis hämtar.

10.05: Jag har affären för mig själv.

Om en halvtimme blir det köer...


11.00: Bara att sätta igâng. Pâ balkongen väntar mer!

Tv:n är pâ och det svalkar skönt frân balkongen.

12.00: En lâng kaffepaus vid datorn


13.00: Jag hämtar sonen i ett av Malagas skoldistrikt.

Gatorna är slingriga och man fastnar ofta bakom skolbussar.

14.00: Snart klar med maten. Vi äter lunch klockan 14.30.

15.00: Sonen leker medan jag diskar.


16.00: Sonen är tillbaka i skolan och maken och jag tar en paus. Det är 24º pâ balkongen, skönt med en kopp kaffe och en god bok.

17.00: Mina sista sommarkläder läggs undan.

18.00: Hemma frân skolan igen. Vi promenerar till lekparken, där kompisar väntar. En typisk gata i Andalusien: hus i olika storlekar, mâlade järngaller, hängande kablar och krukväxter utanför fönsterna.

19.10: Solen gâr ner över Medelhavet och vi drar oss hemât.

20.00: Den här roliga gubben, plus en chirimoya blir sonens middag.


21.00: Dags för lite Monopol - ett bra sätt att träna räkning.

22.00: Kvällens val av sagor.


23.00: Nu har jag ocksâ tagit en chirimoya - riktigt mogen, söt och god. Maken och jag tittade pâ fotboll och jag tog en kopp te och lade upp bilderna.

¡Buenas Noches!

12 comments:

Anonymous said...

Tack för titten, det här var kul!
Vilken rolig idé med "gubbmat" till sonen! Chirimoyan såg inte så tokig ut heller. :p

Anna Malaga said...

Puman - hjälp är du uppe sâ här sent?? Nu tycker jag att vi gâr och lägger oss!
Ja, vad gör man inte för att barnen ska äta grönsaker.. :-)

Nejma said...

Och jag har glömt bort EFIT idag! Har varit så inne på mitt kök... Fast det finns rätt mycket bilder från mitt kök på bloggen idag, ifall någon är intresserad av marockanskt hantverk. *s*

Jag får fota en annan dag istället.

Förresten, det verkar som du haft en lugn och skön hemmafrudag idag. Jättekul att du är med i EFIT nu!

Kram,
Nejma

Thérèse said...

Vilken mysig dag du verkar ha haft. Ni verkar ha haft mycket bättre väder än vi här uppe i huvudstaden. Vi har haft 12 grader , regn , grått och allmänt trist. Jag har iallfall lagt ut några höstbilder.
Mina barn gillar också Lisa , Sam och sköldpaddan. Den har vi läst mycket.

Anonymous said...

Vad kul att se EFIT-bilder från Spanien! Jätteroligt. Jag tycker att det är så kul med EFIT, så jag längtar redan till nästa gång. Haha.

Anonymous said...

Åh vad roligt att få ta del av en av dina dagar. Vilken fin matgubbe D fick till middag, den ska jag nog härma:). Borde nog själv göra en såndär fotodagbok för att se var mina timmar försvinner egentligen:).

Anna Malaga said...

Nejma - ja, men det hade nog bara blivit kök i alla fall ;-). Hoppas det blir färdigt snart.

Therese - ja, vi gillar den. Den tar ju upp det här med djur i bur, frihet osv. Vi har regn just nu, men det är fortfarande varmt.

Barajagjohanna - ja, nästa gâng är ju snart!

Emma - jag gör matgubbar ibland, han äter mer grönsaker dâ. Det finns mycket man kan använda, ett par kiwiskivor blir bra ögon t.ex.

Nadia - Mmmm, men det är inte min gata, utan en i närheten. Chirimoya är jättegott. Synd att de har sâ mânga kärnor!

Anonymous said...

Tack för att du visade din dag!

Vilka olika tider vi har: jag går upp kl. 7 och lägger mig 23, men lunch är kl. 12 och middag kl. 17... .

Anonymous said...

Vad roligt att få en titt in i ert liv. Bok och kaffe på balkongen ser fantastiskt skönt ut!

Anna Malaga said...

Lox - Tack själv för besöket. Visst är tiderna annorlunda? ska skriva om det nu...

Linda - Ja, hösten är härlig här, det är sâ skönt att sommaren är över.

Celia said...

Elisabet tipsade om din sida och jag instämmer med övriga i kören; vad roligt att få ta del av ditt vardagsliv. Tack för titten!

Anna Malaga said...

Celia - Tack sâ mycket och välkommen hit! Jag var inne och tittade p din sida, du har verkligen fina foton!