Friday, April 13, 2007

Plikten framför allt!

Jag är inte ett dugg intresserad av skönhetstävlingar, men mâste ju berätta om mitt kära Malagas framgângar i världen. Det är kanske inte sâ mânga; Theresa Zabell är världsbäst i segling, men ingen vet vem hon är. Antonio Banderas är nog den enda riktiga kändis vi kan skryta med.

Därför känner jag mig tvungen att informera om att Mister World 2007 är frân Malaga. Juan García, 25 âr, jobbar som summiller (vinprovare) och har ljusblâ ögon trots att det inte syns pâ kortet.

Vem hade inte bytt ut sin tid i tvättstugan mot ett sânt tvättbräde!

14 comments:

Anonymous said...

Hej Anna!
Du har glömt Málagasonen PABLO PICASSO! Finns det någon kändare personlighet i världen? ALLA vet, tom barnen idag ven han är/var.

Anna Malaga said...

Tack, jovisst, det har du ju rätt i, men jag tänkte mest pâ levande kändisar.
Picasso har ju pâ nâgot vis fâtt titeln "världen bästa och mest kända konstnär" och alla i världen ska veta vem det är.

Thérèse said...

Oj plötsligt blev jag väldigt sugen på att åka till Malaga och prova vin ;)

Anonymous said...

Jag säger ju att spanjorer är det snyggaste som finnns :D

Anonymous said...

Tänk på att hans testiklar kanske inte är större än russin...


Det hoppas jag innerligt - annars ligger jag definitivt i lä...

Anna Malaga said...

Therese - Jag förstâr. Jag blev plötsligt intresserad av skillnaden mellan en Rioja och en Ribera de Duero..

Jove - Tänkte väl att du skulle gilla bilden. ;-)

Niklas - Har ingen aning, eftersom bilden tyvärr slutar precis ovanför.

Annika said...

OKAY! TREVLIGT!! jag vill också åka till malaga och gå på lite vinprovning och ha honom som sommelier...Ska kolla flighterna från DC, pronto ;-)

Thérèse said...

Nu har jag inte så mycket koll på tjurfäktning men jag har för mig att det finns en matador som kallas El Malagueño. Han orde väl vara en kändis från trakten

Anonymous said...

Det där grabben lider ju inte av fettman som du skrev om i förra bloggen i alla fall. Här är det vår nu, jag har varit ute i trädgården och krattat och våran minsta dotter leker i trädgården. Det är en bra sak med Sverige tycker jag: årstiderna! gärna riktig vinter och nu mysig vår. vi ska grila också för första gången i dag!

Pumita said...

Stackars liten som måste klä av sig för att få uppmärksamhet. Nej men allvarligt talat, jag är säkert lite konstig... men en påklädd Banderas är roligare att se på än denna där. ;D

Anna Malaga said...

Therese - Jag har dâlig koll pâ tjurfäktning och El Malagueño har jag aldrig hört talas om. Javier Conde är den enda jag känner härifrân. Sen finns Ricardo Ortiz som satt inne för narkotikahandel och karriären kom av sig...

Tatuerade mamman - Nej, det verkar inte sâ! Blir riktigt avundsjuk pâ den svenska vâren när det är fint väder. Ni verkar ha en trevlig helg!

Puman - Som jag sa är Miss/Mr - tävlingar inte heller min grej. Och jag LOVAR att jag försökte fâ tag pâ en pâklädd bild ;-) Jag tror att han fâr lika mycket uppmärksamhet pâklädd, faktiskt.

Anonymous said...

Hahaha, trevlig information. ;) Men jag förstår inte charmen med en sådan tvättbräda, faktiskt...

Anna Malaga said...

Johanna - Det var sâ lite sâ!

Anonymous said...

ÅÅ den bilden tackar vi för. Trevligt att vila ögonen på något vackert.
Nicklas: storleken på testiklarna etc. Ingen tvekan om att killen på bilden har huevos i vilken fall som helst! :-)
Musklerna verkar vara "naturliga"...