Sunday, June 17, 2007

9 bakelser och 22 puddingar

I kväll ser alla spanska män pâ fotbollsmatchen...utom min och nâgra andra fritidsflygare som är i Paris och tittar pâ flygmässan i Le Bourget. De har fâtt pass till utställningen för fackfolk i morgon. Nästa dag är det öppet för alla och det blir fullspäckat med folk.

Själv väntade jag besök av en vännina och hennes novio, som ska gifta sig och nu âker runt till alla inbjudna med invitationskort (det beräknas ta cirka en mânad). De skulle komma efter lunch, men till slut kom hon själv vid sjutiden. Det brukar vara sâ i det här landet... Det var för sent för kaffe, sâ vi drack coca-cola och tittade pâ brudklänningar istället.

Problemet är att jag hade köpt bakelser till kaffet för 3 pers. Hon har precis gâtt hem och nu sitter jag här själv med 9 st smâ bakalser och 1 st fotbollsmatch.

Kanske inte sâ dumt ändâ...

Uppdatering: Byn är i uppror. Raketer skjuts, folk vrâlar, mistlurar brölar. Hundar skäller och bebisar grâter. Bilar kör tutande varv efter varv pâ smala bygator sâ att däcken tjuter.
Det är inte krig, men det verkar som om.....öh.....Real Madrid har vunnit ligan.
Vi hörs i morgon.

5 comments:

Anonymous said...

Eftersom jag håller på Barcelona så är jag inte speciellt lycklig över resultatet. Här där jag bor kan de inte vara fotbollsintresserade alls, inte ens hunden skäller... Knepigt.

Anna Malaga said...

Nämen!! Vilka trâkmânsar!

Lillie plein damour said...

Jag tar en bakelse och en kaffe och lägger till din blog i min.
Kram

Pumita said...

Jag såg puddingarna "en acción" och det var en fröjd för ögat måste jag säga. Rätt lag vann dessutom! ;D

Tar gärna en kopp kaffe, men bakelsen får vara för min del. Åt ju precis en stor bit av din (blogg-)födelsedagstårta så efterrättsmagen är full nu.

Anna Malaga said...

Lillie d´amour - Vad roligt, tack för det! Ska titta in pâ din blogg ocksâ.


Pumita - Vad kul att du förstâr mig ;-). Och visst hâller jag ocksâ pâ Madrid, även om jag inte är fanatisk.