Tuesday, June 26, 2007

Gibraltarsundet

Jag sâg att Therese hade gissat pâ att vi hade simmat bland delfiner i Gibraltarsundet igâr.

Visserligen var det fel, men idén är inte dum. Den här bilden är frân en utflykt min man gjorde med nâgra kompisar för att fiska tonfisk i oktober. Strâlande sol, blâtt hav och glada delfiner som hoppar runt bâten. Jag var inte med, annars hade jag ju hoppat i direkt! Det ser otroligt härligt ut.

Mâste bara pâpeka att det finns hajar i vattnet ocksâ... men Medelhavshajarna bits väldigt sällan.

4 comments:

Thérèse said...

Vilken härlig bild. Jag åkte en sån där delfin-safaritur i Gibraltar för några år sen. Det var hurmysigt som helst. Sol , blått hav , Afrika på ena sidan och Europa på andr , framför båten hoppade delfiner och flygfiskar. Något jag gärna skulle göra om , gärna med mina barn

Anna Malaga said...

Visst är det härligt! Utsikten mot Afrikas berg är ju ocksâ spännande.

mintid said...

Vi hade tänkt någon gång åka ner till Gibraltar...det är ju trots allt en bit från Nerja fast motorvägarna är snabba.

En påsk åkte sambon o jag upp till Granada och skulle gå på Alhambra..heter det så? Där var ju sådan kö så vi vände...förstår att det bästa är att boka biljett hemifrån innan man åker.
Är det bäst rent vackrast sett att åka dit på våren eller blommar det hela året ?.... det är ju rätt torrt om man säger så i Spanien på sommaren ... ;).

Kramis

Anna Malaga said...

Mintid - Ja, det är bättre att beställa inträde via intenet eller pâ resebyâerna. Läs fler tips under inlägget om Granada under ettiketten "Andalusien".
Bäst om man vill resa runt är ju vâren, fram till juni, eller oktober.