Monday, June 11, 2007

Hektisk helg

Övergângen frân en tillvaro som präktig (nâja..) spansk hemmafru till arbetande kvinna har gâtt över förväntan.

Mannen hämtar i skolan, lagar lunch, diskar efterât och övervakar läxor. (Och spelar playstation med sonen) Jag droppar in vid sextiden och hinner ta en kopp kaffe med andra föräldrar och barn pâ torget. Gör sedan middag, plockar undan, diskar och läser sagor. Dammtorkar när sonen har lagt sig.
Men i fredags gjorde jag en obehaglig upptäckt. Smutstvätten har inte tvättat sig själv under veckan. Inte heller har den strykt eller vikt sig och hängt upp sig i garderoben....

Helgerna blir inte sâ avkopplande som förr. Pâ tvâ dagar har jag strykt tvâ berg av tvätt, gâtt pâ svensk grillfest (tack M & L!!), knâpat ihop en gladiatordräkt med en smâtt hysterisk medmamma (som jag mâste berätta om senare) svabbat golv, läst tidningar, handlat mat, bloggat och läst bloggar (naturligtvis!), badat i havet och varit pâ kalas.

Det är vilsammare pâ jobbet!

5 comments:

Anonymous said...

Hade en liknande upplevelse i helgen. Min son är inte så ofta hemma längre men nu vill han ha hjälp med lite udda saker. Mitt i söndagslunchen, en timme innan vi skulle åka tillbaks med honom till Uppsala kom han på att han behövde syhjälp med kläder till ett spex dom håller på och förbereder till höstens studentmottagning. Det var bara att plocka fram symaskinen och göra sitt bästa!

Anna Malaga said...

Helena - Jag förstâr hur det känns! Jag funderar pâ att börja lära sonen sy med maskin redan nu ;-)
Men vad fick du ihop pâ en timme?

Anonymous said...

Underbart att du hade tid med oss, men visst ar det lugnare på jobbet, eller rättare sagt, utan jobb?!.....

Kram M o L, La Cala

Anonymous said...

Ha ha - jul avslut!!!

Vad har du för jobb!!!

Anna Malaga said...

M & L - Hej! Och tack för senast, det var verkligen jättretrevligt! Kram,

Niklas - Är det jul redan? Jag jobbar pâ radion. Fast ärligt talat är det allt annat än vilsamt.