Saturday, May 12, 2007

Min lördag:

Stekande sol.
Klarblâ himmel.
Palmer och gröna klippor.
Kluckande vâgor.
30º i luften.
Solvarm sand och solvarm hud.

Iiiiiiiiiskallt vatten!
Och dessutom med flytande skräp.

Jag tror jag blir galen - hur mycket man än klagar och hur mânga âtgärder politikerna lovar att de ska vidta, är vattnet skräpigt âr efter âr. Trist!

Men efter ett tag vände vindarna, skräpet blâste bort och frestelsen blev för stor..... sâ nu har jag tagit en simtur i iskallt vatten. Hemskt, men det känns underbart skönt efterât!

6 comments:

Pumita said...

Inte ett dugg avundsjuk... not. Hur "varmt" är det i havet nu?

Anna Malaga said...

Ingen aning, men det kändes som om benen hade fastnat i ett skruvstäd när jag gick i.
Men som sagt, väldigt skönt efterât. Efter en god paella, en tinto det verano och en kopp kaffe, med utsikt över blâtt hav. Jag kände mig t.om. lite sportig, och det är inte alltid det händer ;-)

Anonymous said...

Grannarna har bjudning, det spelas fotboll mot en vägg, hundarna skäller som galna, det pratas högljutt, bilar tutar, tåg åker förbi. Solen skiner, lite vind, moln på blå himmel - blir det regn senare? Hade tänkt att gå ut och jobba i trädgården men ids inte med så mycket folk alldeles i närheten. Slappar idag och jobbar imorgon... Du glömde la inte lyssna på sjörapporten?

Anna Malaga said...

Karlavagnen - Mysigt med trädgârd! Och dessutom i en storstad. Det verkar som om du ocksâ har en bra lördag.
Sjörapporten? Den frân Vinga fyr?
Här har vi 3 dagars levante och 3 dagars poniente (dâ det är kallare) nästan jämt, men det är bara att försöka bada ändâ ;-)

Carin said...

Mysig lördag! Vilket är ditt favoritpaella-ställe?
Kommer också från några timmar på stranden...mmmm... just nu lagom varmt med en precis lagom svalkande vind. Det har ju nästan varit terral de senaste dagarna!

Anna Malaga said...

Visst är det skönt att det äntligen har blivit sommar.
Idag var vi pâ Ayo´s, men jag gillar annars Arroz caldoso, t.ex. frân Venta El Túnel eller pâ El Mero i Puerto Marina, fast där är det länge sedan jag var. Maribel i La Cala del Moral är ocksâ helt OK.