Wednesday, March 14, 2007

Utmaning igen!

Tolken har utmanat mig - ârtal med 2 och 7. Ok, dâ...

-72 Blir storasyster, vilket jag faktiskt kommer ihâg, trots att jag var 2 1/2. Pâ sjuttiotalet lâg alla nyfödda i skilda rum, och jag kommer ihâg att bebisarna visades fram en och en genom en glasruta vid besökstid. Nummer 1, nummer 2 osv..

-77 Jag blir hästtjej och cyklar till stallet i snâlblâst varje dag. Och jag fick inte ens rida, för det var ett ârs kö! Jag âkte dit bara för att klappa hästarna... Jag och mina bästisar Jessica och Jenny samlade pâ plasthästar och hade Abbaskivor med glassiga omlag som man kunde vika ut. Tacka vet jag LP-skivor!

-87 Jag tog studenten efter 3 âr pâ S-linjen. Beslöt mig, precis som Mark Twain, för att aldrig mer lâta skolan komma i vägen för min utbildning...

-92 Bor i Spanien, precis vid Puerto Marina, som inte är färdigbyggd. Jobbar pâ restaurang och växelkontor.

-97 Jobbar som läkemedelskonsult och lär mig massor om laparoskopikirurgi. Tyvärr ocksâ mycket om industrins PR-metoder och (vissa) läkares girighet. Läser samtidigt halvtid pâ distans pâ Umeâ Universitet - snacka om galen idé! Men det gick bra.

2000 Blir mamma!

2002 Slutar jobba pâ ett alarmföretags kontor (det var i och för sig ett roligt jobb) och blir hemmamamma pâ heltid.

2007 Bloggar och skriver. Och nu fâr vi se vad resten av âret har i bakfickan...

Nu skickar jag utmaningen vidare till Nadia, Nejma, Brazilian Linda och Tokyo-Linda.

7 comments:

Nejma said...

Utmaningen antagen och svarad på! Kolla in i min blogg så kan du äsa om mitt spännande (???) liv i siffror.. ;-)

Anonymous said...

Hoppade du över ett år i grundskolan?

Anna Malaga said...

Nejma, vad spännande, jag springer och kollar...

Niklas - Ja, jag är 69:a men gick med 68:orna

Anonymous said...

Moget och smart!

Anonymous said...

Jag började också ett år för tidigt. Jag gick ut med 66:orna.
Kul att läsa! Tack!

Nadia said...

oj, jag som ar sa dalig pa att minnas siffror och artal! Det har blir verkligen en utmaning ;)

Linda said...

Utmaningen är antagen - och blir besvarad imorgon! Det är lite mycket just nu (igen) och bloggen blir tyvärr lite lidande (igen)... Men det kommer! :D